Met zijn 22 jaar internationale trainingservaring voorziet Tjeerd directies van strategisch advies op het gebied van gedragsverandering en leren en ontwikkelen – op zowel individueel als groepsniveau. Daarnaast geeft Tjeerd advies over hoe je leren en ontwikkeling onderdeel maakt van de dagelijkse gang van zaken en hoe je zorgt voor intrinsiek gemotiveerde medewerkers.
Meer over de auteursLeiderschap met Smaak
Boerenwijsheden over High Performance Organisatie Restaurant De Librije.
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789090363868Samenvatting
De Librije als learning & inspiratie center
Presteren op het allerhoogste niveau met aandacht voor iedere tafel, iedere gast, ieder gerecht. Het idee voor Leiderschap Met Smaak ontstond vanuit fascinatie voor de ongelofelijke perfectie die De Librije al jaren kenmerkt.
Dagelijks presteren met aandacht voor ieder gerecht en ieder detail lijkt tot hogere kunst verheven – en toch ogen de processen bedrieglijk eenvoudig, haast routinematig. Hoe doen ze dat in Zwolle? Hoe kunnen ze elke dag opnieuw zo’n topprestatie neerzetten die zo vloeiend verloopt? En al meer dan 15 jaar onafgebroken de erkenning krijgt van Michelin met het hoogste aantal van drie sterren, als één van de pakweg 25 restaurants in de wereld?
7 smaken, 7 leiderschapskwaliteiten
Dit boek is gemaakt voor iedereen die daar het fijne van wil weten. De lessen die auteurs Tjeerd den Boer en Niels van Rees uit de dagelijkse praktijk bij De Librije hebben gedistilleerd, zijn niet alleen toepasbaar in de horeca, maar ook in het bedrijfsleven of bij de overheid én geschikt voor iedereen die de drang voelt om de middelmaat te ontstijgen en het beste uit zichzelf te halen.
De kunst van High Performance organisatie "De Librije": hoe doen ze dat in Zwolle?
In Leiderschap Met Smaak gaan we in gesprek met de smaakmakers van De Librije. We ontrafelen de gedachten en ervaringen van Jonnie en Thérèse aan de hand van de zeven Librije-smaken: Zoet (succes), zuur (tegenslagen), zout (fouten), bitter (conflicten), umami (verandering), vet (strategie) en 3D (gastvrijheid). Die zijn een metafoor voor het gedrag dat tot succes leidt en smaakvolle managementlessen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Tjeerd den Boer
Over Niels van Rees
Inhoudsopgave
Ontstaan van het Boek
Uit Het Brein van Jonnie en Thérèse
Hoofdgerechten
BITTER CONFLICT
Praktijk
Theorie
Bijgerecht
ZOETE WINST
Praktijk
Theorie
VETTE STRATEGY
Praktijk
Theorie
Bijgerecht
ZOUTE FOUTEN
Praktijk
Theorie
ZURE CONFRONTATIE
Praktijk
Theorie
Bijgerecht
UMAMI CHANGE MANAGEMENT
Praktijk
Theorie
3D EXPERIENCE
Praktijk
Theorie
Drie Sterren Restaurant
High Performance Organisatie
Lumina Spark
Aan de Slag
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan