Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Werken aan merken

Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla, Facebook en de Europese Commisie

Ingenaaid Nederlands 2017 9789401440950
Niet leverbaar.

Samenvatting

- Wat is employer branding? En waarom speelt een sterk werkgeversmerk een steeds belangrijkere rol?
- Waarom is employer branding een hot topic in bestuurskamers?
- Zijn de meest aantrekkelijke werkgevers ook de beste? Of ligt het imago van werkgevers ver van hun ware identiteit?

Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan. Jan Denys baseert zich op zestien jaar onderzoek en leert je onder meer waar kandidaten op letten als ze voor een werkgever solliciteren, welke bedrijven scoren op de arbeidsmarkt en of mannen voor andere bedrijven kiezen dan vrouwen.

Dit boek bevat heldere analyses en tips, en sloopt waar nodig de heilige huisjes. Een praktische handleiding en cruciale inzichten geven aan hoe je zelf een sterk werkgeversmerk uitbouwt en behoudt, los van de waan van de dag. Zo vormt Werken aan merken het eerste standaardwerk over employer branding in ons taalgebied.

Specificaties

ISBN13:9789401440950
Trefwoorden:merken, brand
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:191
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:20-2-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Werken aan merken - Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla en Facebook
Erik van Vonderen | 11 april 2017
De aandacht voor employer branding is de laatste jaren enorm toegenomen. Niet in de laatste plaats omdat digitalisering en vooral de opkomst van social media ervoor gezorgd hebben dat bedrijven meer dan ooit in de schijnwerpers staan. Het werven en behouden van nieuw en bestaand personeel, maar ook het betrekken van medewerkers bij de organisatie is daardoor een kerntaak geworden.Lees verder
Werken aan merken - Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla en Facebook
Fred Rutgers | 17 maart 2017
Werken aan merken van Jan Denys gaat over waarom werknemers kiezen voor een bepaalde werkgever en hoe jij je als werkgever aantrekkelijk kunt maken voor werknemers die op zoek zijn naar een baan. Vergrijzing neemt steeds verder toe in onze samenleving.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Podcast - Business Books by People Power - Glenn van der Burg in gesprek met Jan Denys
Glenn van der Burg 31 maart 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Jan Denys, auteur van Werken aan merken.
preview
Werken aan merken
Jan Denys 7 maart 2017 Employer branding is heden ten dage een hot topic in het internationale en nationale bedrijfsleven. Het besef dat een sterke employer brand heel belangrijk is voor het rekruteren en behouden van de juiste mensen met het nodige engagement is zeker de voorbije jaren sterk toegenomen.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Jan Denys

Jan Denys is director Public Affairs bij Randstad. Hij is een veelgevraagd arbeidsmarktdeskundige en schrijft regelmatig bijdragen voor onder andere De Standaard, De Tijd, De Morgen en Trends. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars, congressen en debatten in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Jan Denys

Inhoudsopgave

Dit boek is een aanrader
Inleiding

1. Employer brand: identiteit en imago
2. Het onderzoek
-Yes we can: de mooiste verhalen uit de geschiedenis van het randstad-onderzoek
3. De kenmerken van de employer brand
4. Over groepen en stereotypen
-Wat betekent de score van een kenmerk voor de aantrekkelijkheid van het bedrijf?
5. Over sectoren
6. Bedrijven die scoren
7. Publieke sector, social profit, disruptive brands en internationale organisaties
8. Het belang van waarden
-Moet een employer brand spannend zijn en goesting geven?
-Zijn de employer brands onderhevig aan de trend van de stijgende verwachtingen?
9. Employer brands: rekrutering en retentie, identiteit en imago
-Is Torfs de beste werkgever? En de aantrekkelijkste?
10. Internationale kijk
11. Evolutie en toekomst

25 nieuwe inzichten
Een korte handleiding employer branding

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werken aan merken