Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Werken aan merken

Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla, Facebook en de Europese Commisie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789401444699
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat is 'employer branding'? En waarom wordt een aantrekkelijk employer brand steeds belangrijker? Is Torfs echt de beste werkgever? En is hij ook de aantrekkelijkste? Dat zijn slechts vier vragen waarop Werken aan merken antwoordt.

Arbeidsmarktkenner Jan Denys gaat in dit boek na hoe nationale en internationale topbedrijven scoren op het vlak van aantrekkelijkheid en bekijkt waarom bepaalde sectoren net aantrekkelijk zijn en andere niet. De bouwstenen van een sterk 'employer brand', zoals werkzekerheid, werksfeer en kwaliteit van het management, komen daarbij allemaal aan bod.

Specificaties

ISBN13:9789401444699
Trefwoorden:merken, brand
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:16-2-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Werken aan merken - Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla en Facebook
Erik van Vonderen | 11 april 2017
De aandacht voor employer branding is de laatste jaren enorm toegenomen. Niet in de laatste plaats omdat digitalisering en vooral de opkomst van social media ervoor gezorgd hebben dat bedrijven meer dan ooit in de schijnwerpers staan.
Lees verder
recensie
Werken aan merken - Waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla en Facebook
Fred Rutgers | 17 maart 2017
Werken aan merken van Jan Denys gaat over waarom werknemers kiezen voor een bepaalde werkgever en hoe jij je als werkgever aantrekkelijk kunt maken voor werknemers die op zoek zijn naar een baan.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

interview
Podcast - Business Books by People Power - Glenn van der Burg in gesprek met Jan Denys
Glenn van der Burg 31 maart 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Jan Denys, auteur van Werken aan merken.
preview
Werken aan merken
Jan Denys 7 maart 2017 Employer branding is heden ten dage een hot topic in het internationale en nationale bedrijfsleven. Het besef dat een sterke employer brand heel belangrijk is voor het rekruteren en behouden van de juiste mensen met het nodige engagement is zeker de voorbije jaren sterk toegenomen.

Over Jan Denys

Jan Denys is director Public Affairs bij Randstad. Hij is een veelgevraagd arbeidsmarktdeskundige en schrijft regelmatig bijdragen voor onder andere De Standaard, De Tijd, De Morgen en Trends. Hij is een veelgevraagd spreker op seminars, congressen en debatten in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Jan Denys

Inhoudsopgave

Dit boek is een aanrader
Inleiding

1. Employer brand: identiteit en imago
2. Het onderzoek
-Yes we can: de mooiste verhalen uit de geschiedenis van het randstad-onderzoek
3. De kenmerken van de employer brand
4. Over groepen en stereotypen
-Wat betekent de score van een kenmerk voor de aantrekkelijkheid van het bedrijf?
5. Over sectoren
6. Bedrijven die scoren
7. Publieke sector, social profit, disruptive brands en internationale organisaties
8. Het belang van waarden
-Moet een employer brand spannend zijn en goesting geven?
-Zijn de employer brands onderhevig aan de trend van de stijgende verwachtingen?
9. Employer brands: rekrutering en retentie, identiteit en imago
-Is Torfs de beste werkgever? En de aantrekkelijkste?
10. Internationale kijk
11. Evolutie en toekomst

25 nieuwe inzichten
Een korte handleiding employer branding

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werken aan merken