Lees verder
Peter Snoeckx beweegt zich al zijn hele carrière op de grens tussen procesverbetering en de invoering van die processen in systemen. Als management consultant heeft hij in verschillende sectoren gewerkt wat toelaat om de ervaring uit één omgeving elders toe te passen. De laatste vijf jaar werkt hij als programmamanager voor een Europese mediagroep.
Meer over Peter SnoeckxZinvol digitaliseren
Wat disruptie en andere dure woorden voor jouw onderneming betekenen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789401456203Samenvatting
Stap-voor-stap starten met digitale transformatie in jouw bedrijf
- Hoe begrijp je je digitale klanten?
- Hoe ontwikkel je een digitale strategie, vanaf nul en zonder voorkennis?
- Welke Technologieën zijn er en hoe gebruik je ze?
Machines zijn hyperefficiënt geworden en de digitalisering is overal. Hoe je eigen organisatie of bedrijf moet reageren op die ingrijpende snelle veranderingen is niet altijd duidelijk. Maar het antwoord is simpel: door je aan te passen aan de nieuwe wensen van de klant, en door verder te denken dan een pagina op sociale media of een webshop.
Verstandig digitaliseren in jouw organisatie doe je aan de hand van het eenvoudige en praktische zesstappenmodel uit dit boek. Daarnaast leer je de randvoorwaarden, uitdagingen, systematische aanpak en prioriteiten kennen, en ontdek je hoe je na je digitale transformatie je voorsprong blijft behouden.
Met uitvoerige cases, heldere tips en sterke voorbeelden kan je meteen zelf aan de slag. Voor elke zaakvoerder en manager die wegwijs wil worden in een digitale wereld, de concurrentie dag na dag een stap voor wil blijven en zijn digitale transformatie succesvol en duurzaam wil aanpakken.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Peter Snoeckx
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1: Zonder digitaliseren lukt het niet meer 9
Drempels vallen weg 12
Traditionele bedrijven worden wakker 13
Versterk je door zinvol te digitaliseren 14
Hoofdstuk 2: naar een digitale strategie 17
Klanten 2.0 19
Maar wat wil mijn klant 2.0 nu eigenlijk? 27
Waar wil de klant voor betalen? 32
Andere evoluties in de markt 40
Casestudy: Materialise 46
Hoofdstuk 3: de impact van digitaliseren op jouw omgeving 49
Trede 1: digitaal management is de hevigste verdediger van de transformatie 53
Trede 2: digitale productie: nieuwe productietechnologieën makenje het leven makkelijker 61
Trede 3: digitale producten en diensten leveren een grotere toegevoegde waarde 67
Trede 4: 'verdienste' producten – betaal al naargelang je verbruik 74
Trede 5: substitutie van producten – niets duurt voor altijd 77
Trede 6: nieuwe productdomeinen – word de nieuwe Facebook 81
Casestudy: stad Antwerpen & digitale parkeerverbodsborden 86
Hoofdstuk 4: is je organisatie wel klaar om te digitaliseren? 93
Maak je organisatie wendbaar, om snel te reageren op digitale trends 95
Maak je organisatie efficiënt door je processen onder controle te hebben 102
Ken je huidige (systeem)omgeving, om ze te kunnen verbeteren 105
Data: het fundament waarop je verder bouwt 108
Conclusie 114
Casestudy: NxtPort 115
Hoofdstuk 5: waar ga je beginnen? 119
Kruipen alvorens te stappen: de eerste stappen naar verbetering 121
Rechtstaan en rondkijken: wat moet er in een project zitten? 122
De eerste stapjes: projecten identificeren en prioritiseren 131
Hoofdstuk 6: transformeren! 135
Digitaliseren staat vooraan in de prioriteiten 137
Samenstellen van het projectteam 138
‘Make or buy’? 140
Technologieselectie 141
Wendbaarheid in de uitvoering 146
Hoofdstuk 7: klaar! … en nu? 153
De nazorg, en het volgende project… 155
Hoofdstuk 8: sta even stil bij de snelle vooruitgang die je boekt 159
Mag iedereen weten wie jij bent? 163
Wat is nog echt? 165
Laat je een computer over je lot beslissen? 167
Zijn we binnenkort allemaal werkloos? 169
Transparantie als oplossing? 171
Go digital, go green! 174
Word jij de ‘CQO’? 177
Tot slot 180
Eindnoten 184
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan