Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Humanizing Strategy
Humanizing Strategy
Humanizing Strategy
Geert Vercaeren

Geert Vercaeren is een senior business consultant, coach, auteur en ondernemer met meer dan 25 jaar ervaring in het leiden van complexe bedrijfstransformatie-, organisatieontwikkelings- en HR-transformatieprojecten. Hij werkt samen met leiders in organisaties om hun meest kritische problemen op te lossen door mensgerichte strategieën op te nemen die werken in hun specifieke context. 

Meer over Geert Vercaeren
Geert Vercaeren: ‘Leiders ontwijken emoties’ Pierre Pieterse 6 april 2021 Nog altijd mislukt twee derde van de strategische transformaties in organisaties. Volgens de auteur van Humanizing Strategy, Geert Vercaeren, heeft het er vooral mee te maken dat deze trajecten veel te instrumenteel, rationeel en veel te weinig menselijk worden aangevlogen. ‘Leiders durven de doos van Pandora niet te openen omdat ze bang zijn voor emoties van mensen. Maar doe je het niet, ettert het voort, en blijven strategieprojecten mislukken.’ Lees het volledige artikel
Geert Vercaeren

Humanizing Strategy

How to Master Emotions, Values and Beliefs While You Execute Plans

Gebonden Engels 2021 9789401474993
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Organisaties menselijker maken en strategie die echt werkt

Strategie-uitvoering is complex. Drie van de vier organisaties slagen er niet in hun strategieën uit te voeren, ondanks adviesbureaus, een karrevracht literatuur over het onderwerp en alle beschikbare best practices. Maar waarom precies mislukken de meeste strategieën?

Op basis van toonaangevend onderzoek, echte verhalen, praktijkvoorbeelden en praktische tools neemt de auteur je mee in de wereld van waarden, overtuigingen, emoties en vaak verborgen onderliggende motivatiekrachten die individueel en collectief gedrag in organisaties beïnvloeden.

Hij laat zien hoe bewust en effectief omgaan met deze menselijke dynamiek, vaak verwaarloosd in het strategische proces, een grote invloed heeft op de prestaties van je organisatie en de succesvolle realisatie van je strategie. Als je er serieus over nadenkt om van je strategie een succes te maken, de drang hebt om te blijven vragen 'waarom' en de moed hebt om een minder conventionele benadering te volgen, zal dit boek je inspireren.

Specificaties

ISBN13:9789401474993
Trefwoorden:strategie, strategie-uitvoering
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:11-2-2021
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Geert Vercaeren: ‘Leiders ontwijken emoties’
Pierre Pieterse 6 april 2021 Nog altijd mislukt twee derde van de strategische transformaties in organisaties. Volgens de auteur van Humanizing Strategy, Geert Vercaeren, heeft het er vooral mee te maken dat deze trajecten veel te instrumenteel, rationeel en veel te weinig menselijk worden aangevlogen. ‘Leiders durven de doos van Pandora niet te openen omdat ze bang zijn voor emoties van mensen. Maar doe je het niet, ettert het voort, en blijven strategieprojecten mislukken.’
Artikel lezen
preview
Humanizing Strategy - How to Master Emotions, Values and Beliefs
Geert Vercaeren 25 januari 2021 Wil je echt je strategie tot een succes maken? Heb je het geduld om te blijven vragen ‘waarom'? Heb je de moed om voor een minder conventionele aanpak te kiezen?
Artikel lezen

Over Geert Vercaeren

Geert Vercaeren is een senior business consultant, coach, auteur en ondernemer met meer dan 25 jaar ervaring in het leiden van complexe bedrijfstransformatie-, organisatieontwikkelings- en HR-transformatieprojecten. Hij werkt samen met leiders in organisaties om hun meest kritische problemen op te lossen door mensgerichte strategieën op te nemen die werken in hun specifieke context. Geert is eveneens oprichter van B15, een adviesbureau dat zich toelegt op het vermenselijken van strategieën. Hij is de auteur van Humanizing Strategy.

Andere boeken door Geert Vercaeren

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introduction 10
Why this book? 11
The structure of this book 14
How to read this book 20

Chapter 1 Humanizing team performance 22
Why it matters 27
A story to tell: From ‘me’ to ‘we’ 28
Three human-centred tactics 35
Tactic 1: Invest in understanding the human dynamics within the team and its impact on performance 35
Tactic 2: Never stop investing in trust and psychological safety 51
Tactic 3: Conduct team coaching interventions in a safe and reflective setting 53
Summarizing the main points 65
How to get started 67
Introduction and chapter 1: Key references and interesting reads 71

Chapter 2 Humanizing collaboration across teams 74
Why it matters 79
A story to tell: ‘Us’ versus ‘them’ 79
Three human-centred tactics 86
Tactic 1: Invest in decoding the human dynamics in the collaborative 86
Tactic 2: Strengthen the foundation of trust and facilitate open dialogue 97
Tactic 3: Put the real issues on the table before taking action 100
Summarizing the main points 107
How to get started 109
Chapter 2: Key references and interesting reads 114

Chapter 3 Humanizing culture shifts 116
Why it matters 121
A story to tell: Who needs to change first? 122
Three human-centred tactics 127
Tactic 1: Start by installing psychological safety 127
Tactic 2: Build capabilities to deal with the emotional side of change, starting from introspection 130
Tactic 3: Discuss culture at the different levels of the organization simultaneously 135
Summarizing the main points 163
How to get started 165
Chapter 3: Key references and interesting reads 170

Chapter 4 Humanizing leadership 172
Why it matters 177
A story to tell: Uncomfortable reflections 178
Three human-centred tactics 183
Tactic 1: Develop reflective leaders who are more aware of their own emotions and functioning 183
Tactic 2: Explore and articulate what you do, why you do it and its impact on performance 185
Tactic 3: Invest in understanding what holds you back from (further) developing as a leader 202
Summarizing the main points 213
How to get started 214
Chapter 4: Key references and interesting reads 219

Chapter 5 Humanizing future-proof organizations 222
Why it matters 227
A story to tell: Speed, Gears and Brakes 229
Three human-centred tactics 234
Tactic 1: Start with purpose, future success, the work to be done and the context around it 235
Tactic 2: Explore and grasp the full organizational potential by focusing on structural, motivational, and behavioural elements 238
Tactic 3: Minimize structures while focusing on empowered networks, critical behaviours, trust and fun 245
Summarizing the main points 253
How to get started 255

Chapter 5: Key references and interesting reads 262
chapter 6 Bringing it all together 264
A systems psychodynamic approach 267
The five-step approach to humanize your strategy 269
Critical roles to humanize your strategy 277

Chapter 6: Key references and interesting reads 281
My concluding letter to you as a leader 283

About the author 289
About the illustrator 291
A word of thanks 292

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Agendahedonisme
    Tom Grosfeld
    Agendahedonisme
    € 22,99
  • De weg naar duurzaam ondernemen
    Jan Beyne
    De weg naar duurzaam ondernemen
    € 32,00
  • Angst
    Bob Woodward
    Angst
    € 21,99
  • Machiavelli’s lef
    Tinneke Beeckman
    Machiavelli’s lef
    € 24,90
  • Terug aan de top
    Theo van Iperen
    Terug aan de top
    € 27,50
  • Agile Portfoliomanagement
    Henny Portman
    Agile Portfoliomanagement
    € 35,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Humanizing Strategy

        Humanizing Strategy
        Geert Vercaeren
        /