Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Humanizing Strategy

How to Master Emotions, Values and Beliefs While You Execute Plans

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2021 9789401475020
Direct te downloaden

Samenvatting

Organisaties menselijker maken en strategie die echt werkt

Strategie-uitvoering is complex. Ongeveer zeventig procent van de strategische transformaties mislukt, ondanks adviesbureaus, een karrevracht literatuur over het onderwerp en alle beschikbare best practices. Maar waarom precies mislukken de meeste strategieën?

Op basis van toonaangevend onderzoek, echte verhalen, praktijkvoorbeelden en praktische tools neemt de auteur je mee in de wereld van waarden, overtuigingen, emoties en vaak verborgen onderliggende motivatiekrachten die individueel en collectief gedrag in organisaties

Specificaties

ISBN13:9789401475020
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:3-2-2021
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

interview
Geert Vercaeren: ‘Leiders ontwijken emoties’
Pierre Pieterse 6 april 2021 Nog altijd mislukt twee derde van de strategische transformaties in organisaties. Volgens de auteur van Humanizing Strategy, Geert Vercaeren, heeft het er vooral mee te maken dat deze trajecten veel te instrumenteel, rationeel en veel te weinig menselijk worden aangevlogen. ‘Leiders durven de doos van Pandora niet te openen omdat ze bang zijn voor emoties van mensen. Maar doe je het niet, ettert het voort, en blijven strategieprojecten mislukken.’
preview
Humanizing Strategy - How to Master Emotions, Values and Beliefs
Geert Vercaeren 25 januari 2021 Wil je echt je strategie tot een succes maken? Heb je het geduld om te blijven vragen ‘waarom'? Heb je de moed om voor een minder conventionele aanpak te kiezen?

Over Geert Vercaeren

Geert Vercaeren is een senior business consultant, coach, auteur en ondernemer met meer dan 25 jaar ervaring in het leiden van complexe bedrijfstransformatie-, organisatieontwikkelings- en HR-transformatieprojecten. Hij werkt samen met leiders in organisaties om hun meest kritische problemen op te lossen door mensgerichte strategieën op te nemen die werken in hun specifieke context. Geert is eveneens oprichter van B15, een adviesbureau dat zich toelegt op het vermenselijken van strategieën. Hij is de auteur van Humanizing Strategy.

Andere boeken door Geert Vercaeren

Inhoudsopgave

Introduction 10
Why this book? 11
The structure of this book 14
How to read this book 20

Chapter 1 Humanizing team performance 22
Why it matters 27
A story to tell: From ‘me’ to ‘we’ 28
Three human-centred tactics 35
Tactic 1: Invest in understanding the human dynamics within the team and its impact on performance 35
Tactic 2: Never stop investing in trust and psychological safety 51
Tactic 3: Conduct team coaching interventions in a safe and reflective setting 53
Summarizing the main points 65
How to get started 67
Introduction and chapter 1: Key references and interesting reads 71

Chapter 2 Humanizing collaboration across teams 74
Why it matters 79
A story to tell: ‘Us’ versus ‘them’ 79
Three human-centred tactics 86
Tactic 1: Invest in decoding the human dynamics in the collaborative 86
Tactic 2: Strengthen the foundation of trust and facilitate open dialogue 97
Tactic 3: Put the real issues on the table before taking action 100
Summarizing the main points 107
How to get started 109
Chapter 2: Key references and interesting reads 114

Chapter 3 Humanizing culture shifts 116
Why it matters 121
A story to tell: Who needs to change first? 122
Three human-centred tactics 127
Tactic 1: Start by installing psychological safety 127
Tactic 2: Build capabilities to deal with the emotional side of change, starting from introspection 130
Tactic 3: Discuss culture at the different levels of the organization simultaneously 135
Summarizing the main points 163
How to get started 165
Chapter 3: Key references and interesting reads 170

Chapter 4 Humanizing leadership 172
Why it matters 177
A story to tell: Uncomfortable reflections 178
Three human-centred tactics 183
Tactic 1: Develop reflective leaders who are more aware of their own emotions and functioning 183
Tactic 2: Explore and articulate what you do, why you do it and its impact on performance 185
Tactic 3: Invest in understanding what holds you back from (further) developing as a leader 202
Summarizing the main points 213
How to get started 214
Chapter 4: Key references and interesting reads 219

Chapter 5 Humanizing future-proof organizations 222
Why it matters 227
A story to tell: Speed, Gears and Brakes 229
Three human-centred tactics 234
Tactic 1: Start with purpose, future success, the work to be done and the context around it 235
Tactic 2: Explore and grasp the full organizational potential by focusing on structural, motivational, and behavioural elements 238
Tactic 3: Minimize structures while focusing on empowered networks, critical behaviours, trust and fun 245
Summarizing the main points 253
How to get started 255

Chapter 5: Key references and interesting reads 262
chapter 6 Bringing it all together 264
A systems psychodynamic approach 267
The five-step approach to humanize your strategy 269
Critical roles to humanize your strategy 277

Chapter 6: Key references and interesting reads 281
My concluding letter to you as a leader 283

About the author 289
About the illustrator 291
A word of thanks 292

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Humanizing Strategy