Medewerkers aan zet
Bouwen aan de fundamenten van een ideale werkplek
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789401488228Samenvatting
Hoe creëer je een werkomgeving waarin iedereen het beste van zichtzelf wil geven?
Medewerkers aan zet onthult hoe je als bedrijf buitengewone medewerkerstevredenheid kunt bereiken. Bij voorkeur voorziet de directie in essentiële bouwstenen: een heldere 'purpose' als verbindende strategie, ambitieuze doelen, duidelijke waarden in de bedrijfscultuur, ondersteunend management en een HR-strategie die de motivatie, inzetbaarheid en persoonlijke groei van medewerkers bevordert.
Maar wat als deze inspanningen niet als oprecht worden ervaren door de medewerkers? Als er geen echte verbinding ontstaat? In dat geval blijven strategische plannen en vastgestelde waarden ontoereikend. Een gepassioneerd team is van vitaal belang: collega's die van Bank Van Breda een 'Great Place to Work' maken, waar ze graag naartoe komen, waar ze met trots aan bijdragen en waar ze voldaan van terugkeren na een dag werken.
Ontdek hoe elk element bijdraagt aan het succesverhaal achter de bekroning tot beste werkplek. Leer van de impact van kleine details en overweeg welke ingrediënten waardevol kunnen zijn voor jou als lezer. De relevante lessen maken dit boek meer dan de moeite waard.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
HOOFDSTUK 1
Een verbindende strategie als basisingrediënt 17
HOOFDSTUK 2
Cultuur en waarden: de wortels van de onderneming 41
HOOFDSTUK 3
De rol van de leidinggevende: de chef-kok en zijn vier mutsen 69
HOOFDSTUK 4
Cocreatie en draagvlak: iedereen aan het fornuis 85
HOOFDSTUK 5
De employee journey: van a(anwerving) tot z(iens) 107
HOOFDSTUK 6
You-Time – dialoog met de medewerker als architect van de
eigen loopbaan 131
HOOFDSTUK 7
Het begint bij afterwork 153
OPDRACHT EN CONCLUSIE 168
BEDRIJFSMISSIE 170
DANKWOORD 173
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan