Lees verder
Brant Cooper helpt organisaties om het verschil te maken. Op zijn startup-cv prijken namen als Tumbleweed, Timestamp, WildPackets en InCode.
Meer over de auteursDe Lean Entrepreneur
Hoe visionairs producten creëren, innoveren met nieuwe ondernemingen en markten ontwrichten
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462760141Samenvatting
De meesten van ons geloven dat je als visionair entrepreneur wordt geboren – niet gemaakt. De media verheerlijken Bezos, Branson, Gates en Jobs als helden met voorspellende gaven. En in entrepreneurskringen denkt menigeen dat je om visionair te zijn alleen maar een ogenschijnlijk goed idee hoeft uit te voeren en alle twijfel moet wegwuiven.
Met die mindset ontwikkelen bedrijven producten die ten dode zijn opgeschreven, nemen ze rampzalige investeringsbeslissingen en gaan medewerkers en belanghebbenden mee op een zeer oncomfortabele reis. Het leidt tot kostbare mislukkingen … mislukkingen die te voorkomen zijn.
'De Lean Entrepreneur' laat ons verder kijken dan de Mythe van de Visionair, door vergaand begrip van klanten, snelle experimenten en gemakkelijk te gebruiken inzichten uit de lean-startupmethode.
"Lean denken en doen zijn onmisbare vaardigheden voor de ondernemer van nu. 'De Lean Entrepreneur' geeft je een handreiking om een jumpstart te maken!" - Patrick van der Pijl, CEO Business Models Inc
"Succesvol falen is een essentieel onderdeel van ondernemerschap. 'De Lean Entrepreneur' legt je haarfijn uit waarom en hoe je dit doet." - Kees van Nunen, Lean Evangelist bij Startupbootcamp en oprichter FelGrijs
"'De Lean Entrepreneur' is een belangrijke toevoeging aan de groeiende verzameling van principes en toepassingen die zijn ontwikkeld om innovatie en onzekerheid beter te kunnen tackelen." - Eric Ries, auteur 'De Lean Startup'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Brant Cooper
Over Patrick Vlaskovits
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
1. Startuprevolutie
2. Visie, waarden en cultuur
3. Alle vissen in de zee
4. Waden in de waardestroom
5. Erin duiken
6. Levensvatbaarheidsexperimenten
7. Data als tweesnijdend zwaard
8. De Vallei des Doods
9. Echte visionairs hebben trechtervisie
10. Het laatste woord
Noten
Woord van dank
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan