Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Waarde Propositie Ontwerp

Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen

Gebonden Nederlands 2015
Verkooppositie 5293 dagen in de top 10
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

‘Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.’

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'.

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.

Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het Nederlands verschenen boek 'Business Model Generation'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.

Kijk op de Strategyzer voor meer online studiematerialen. De Strategyzer bevat oefeningen, tools, templates, posters etc.

Specificaties

ISBN13:9789462760660
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:294
Druk:1
Verschijningsdatum:23-5-2015

Expertrecensies (6)

Peter de Roode | 19 december 2018
Opnieuw een uitstekend boek van Osterwalder c.s. Zowel qua vormgeving als praktische toepassing. Dit boek stelt de klant echt centraal en gaat uit van de pijnpunten die klanten ervaren en de voordelen die zij kunnen realiseren. Pas dan wordt door de betreffende organisatie een waarde propositie ontworpen zodat er sprake kan zijn van maatwerk.Lees verder
Renze Klamer | 25 oktober 2016
Inmiddels al weer heel wat jaren geleden werd ik geconfronteerd met Business Model Generatie. Een boek over een model, waarin op een canvas van 9 velden een volledig bedrijfsplan kon worden samengesteld. Ik was toen en ben nog steeds onder de indruk van de eenvoud.Lees verder
Sjors van Leeuwen | 22 mei 2015
Het boek Waarde Propositie Ontwerp is een waardig opvolger van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. In deze recensie lees je waarom. Eerst een kleine terugblik. Het boek Business Model Generation kwam in 2009 uit en werd al snel een wereldwijde bestseller.Lees verder
Leo Dijkema | 11 februari 2015
Alex Osterwalder heeft met zijn mede auteurs een mooi vervolg op zijn boek Business Model Canvas gemaakt met zijn nieuwe aanwinst Waarde Propositie Ontwerp. Hier wordt één van de aspecten van zijn eerdere boek verder uitgewerkt. Een handzaam en prachtig geïllustreerd boek dat je helpt om succesvol te innoveren.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 29 januari 2015
Toen ik hoorde dat ‘Waarde propositie ontwerp’ uitkwam stond het vijf minuten later op mijn verlanglijstje. Het eerdere ‘Business Model Generatie’ van Alex Osterwalder was voor mij een eyeopener. En niet voor mij alleen blijkt. Het is dan ook al vertaald in 30 talen en kan zich met recht een bestseller noemen.Lees verder
Sandra Kok | 1 december 2014
‘Waarde Propositie Ontwerp’ is een prachtige aanvulling op Alexander Osterwalders eerdere boeken ‘Business Model Generatie’ en ‘Business Model You’. Het Business Model Canvas, zoals uiteengezet in ‘Business Model Generatie’ leert je op een andere manier kijken naar jouw businessmodel.Lees verder
Alle expertrecensies (6)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
12 stemmen
8
2
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (7)

column
Eefje Jonker - Weg met dat businessplan!
Eefje Jonker 26 februari 2018 Het eerste kwartaal zit er weer bijna op. En? Is alles uitgekomen wat er in dat plan stond? Of liep allemaal toch net even wat anders?
nieuws
Herfsttijd, canvastijd
Bertrand Weegenaar 20 oktober 2016 Het is herfst. De tijd van bockbier, Beaujolais Primeur, en reflectie. Om langzaam naar achteren te kijken en strategisch naar voren. Om op de hei de eerste kladversies van 2017 uit te werken. Sinds een aantal jaren komen dan niet de rollen brown paper, sticky notes en stiften, maar de canvassen op tafel.
nieuws
Oude boeken in nieuw jasje
Bertrand Weegenaar 24 maart 2015 Een trend of een toevalligheid? Drie zeer succesvolle titels die (ruim) tien jaar geleden hun eerste druk zagen, zijn onlangs heruitgegeven. Scaling up, The art of the Start 2.0, en een herziene druk van Blue Ocean Strategy zouden samen met Lean Startup en Business Model Generatie de complete boekenlijst van start-ups en venture capitalists kunnen vormen.
nieuws
Gezocht: boeken over innovatie
Pierre Spaninks 22 december 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
column
ExO: de nieuwe Goldrush?
Bertrand Weegenaar 1 december 2014 Is het boek Exponential Organizations (ExO) niet gewoon een moderne versie van de kaart van California? Van rond 1850? De tijd van de Goldrush dus. Als we de auteurs (van Salim Ismail , Michael Malone en Yuri van Geest) mogen geloven uiteraard niet. Maar een lezer met een beetje historische bagage krabt zich minimaal even achter de oren.
interview
Alexander Osterwalder: ‘Productontwikkeling, verkoop en marketing vaak slecht op elkaar afgestemd’
Paul Groothengel 24 november 2014 De Zwitserse wetenschapper Alexander Osterwalder brak vier jaar geleden door met het boek Business Model Generatie. Dit najaar verschijnt de vertaling van zijn nieuwe boek Waarde Propositie Ontwerp dat hij schreef met medeauteurs Yves Pigneur, Greg Bernarda en Alan Smith. In dit boek staan klantsegmenten en waardeproposities centraal.
nieuws
Weten wat de klant wil zonder te hoeven gokken
Jeroen Ansink 27 oktober 2014 Het boek Business Model Generatie is sinds het verschijnen in 2009 een begrip geworden. In de bestseller legt de Zwitserse ondernemer Alexander Osterwalder samen met onder anderen de Nederlandse adviseur Patrick van der Pijl uit hoe bedrijven gedateerde ondernemingsmodellen ter discussie kunnen stellen en ten goede kunnen keren.
Alle interviews en artikelen (7)

Over Alexander Osterwalder

Alexander Osterwalder is ondernemer, spreker en hoofdauteur van de internationale bestsellers Business Model Generatie en Waarde Propositie Ontwerp. Hij staat op de gerenommeerde Thinkers50 lijst en is een gepassioneerd ondernemer en veelgevraagd spreker. Alexander spreekt regelmatig voor Fortune 500-cliënten en verzorgde gastcolleges aan topuniversiteiten, waaronder Wharton, Stanford, Berkeley, IESE en IMD. Hij heeft een PhD aan de HEC Lausanne en is medeoprichter van softwarebedrijf Strategyzr en The Constellation, een not-for-profitorganisatie die zich inzet voor een wereld zonder hiv/aids en malaria.

Andere boeken door Alexander Osterwalder

Over Yves Pigneur

Dr. Yves Pigneur is sinds 1984 Professor of Management Information Systems aan de Universiteit van Lausanne, en werkte als gasthoogleraar aan Georgia State University, Hong Kong University of Science and Technology en de University of British Columbia. Pigneur won in 2015 de Thinkers50 Strategy Award. Hij is hoofdredacteur van de academische krant 'Systèmes d'Information & Management' (SIM), en schreef samen met Alexander Osterwalder de internationale bestseller 'Business Model Generatie: Een handboek voor Visionairs, Game Changers en Uitdagers'. Hij behaalde zijn doctorsgraad aan de Universiteit van Namen, België.

Andere boeken door Yves Pigneur

Inhoudsopgave

1. Canvas
1.1 Klantprofiel
1.2 Value Map
1.3 Fit

2. Ontwerp
2.1 Uitwerken van prototypemogelijkheden
2.2 Beginpunten
2.3 Klanten begrijpen
2.4 Keuzes maken
2.5 Het juiste businessmodel vinden
2.6 Ontwerpen in gevestigde organisaties

3. Testen
3.1 Wat je wilt testen
3.2 Stap-voor-stap testen
3.3 Experimentenbibliotheek
3.4 Alles samenbrengen

4. Verder ontwikkelen
Zorgen voor stroomlijning
Meten en monitoren
Blijven verbeteren
Jezelf telkens weer opnieuw uitvinden
Taobao: (e-)commerce opnieuw uitgevonden

Woordenlijst
Het kernteam
Meelezers
Biografieën
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarde Propositie Ontwerp