Lees verder
Al dertig jaar begeleidt Cees Harmsen professionals bij het vormgeven van een succesvolle loopbaan en een gelukkig privéleven. Nu deelt hij zijn kennis met zijn eigen generatiegenoten. Het resultaat is een allesomvattend boek over het vormgeven van een veelbelovend en ambitieus pensioen.
Cees is tevens auteur van zes eerdere boeken en meerdere prijswinnende artikelen op Managementsite.
Meer over Cees Harmsen
Daarom IK!
Je ambities realiseren door jezelf te profileren
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789462962354Samenvatting
Vertel eens… Waarom moet ik jou kiezen voor deze interessante klus? Wanneer moet jouw naam vallen in een netwerkgesprek? Bij welke uitdagingen ben juist jij degene die mij begrijpt en verder kan helpen?
Als expert, adviseur of ondernemer moet je zonder te aarzelen een ‘daarom-antwoord’ op deze vragen kunnen formuleren. Een antwoord waaruit glashelder blijkt dat jij de beste keuze bent voor de ander. In 'Daarom IK!' leer je alles over persoonlijke marketing en vind je oefeningen die je helpen een overtuigend ‘daarom-antwoord’ te formuleren. Wees gerust: we blijven ver weg van opgeblazen verhalen, een opgepoetst LinkedIn-profiel en nietszeggende kretologie. Wat we wél doen, is je uitdagen de beste versie van jezelf te ontwikkelen, en je ambities te realiseren door jezelf te profileren. Zodat je jezelf en je loopbaan naar een hoger plan tilt.
- Het eerste boek over persoonlijke marketing dat laat zien hoe jij de aangewezen persoon wordt om veranderingen in je organisatie door te voeren.
- Zinvolle oefeningen voor het ontwikkelen van een warm persoonlijk profiel en een sterke professionele positie.
- Praktisch, no-nonsense en to the point.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Cees Harmsen
Inhoudsopgave
1.1 De grote valkuilen: arrogantie en bescheidenheid
1.2 Negatieve denkbeelden over persoonlijke marketing
1.3 Voordelen van persoonlijke marketing
1.4 Jouw mindset over persoonlijke marketing
1.5 De opbouw van dit boek
2 Awareness
2.1 Een overzicht van mijn verrichtingen
2.2 Een overzicht van mijn talenten
2.3 Een overzicht van mijn competenties
2.4 Een overzicht van mijn persoonseigenschappen
2.5 Over sterktes en zwaktes
2.6 De keerzijde van de medaille
2.7 Samenvatting
3 Ambitie
3.1 Een verhelderende kijk op ambitie
3.2 Een wetenschappelijke insteek van ambitie
3.3 Over doelen, verlangens en behoeften
3.4 Kleine workshop in het formuleren van doelstellingen
3.5 Een harde waarheid
3.6 Samenvatting
4 Authenticiteit
4.1 De filosofie van authenticiteit
4.2 De psychologie van authenticiteit
4.3 De economie van authenticiteit
4.4 Samenvatting
5 Archetypen
5.1 Het verhaal van de archetypen
5.2 Een fascinerend verhaal over fascinatie
5.3 Het vormgeven van jouw archetype
5.4 Samenvatting
6 Auditie
6.1 Het imposter syndrome
6.2 Presence: een prima zelfpresentatie
6.3 Het versterken van je presence met een powerpose
6.4 Het gebruik van sociale media
6.5 Een connectie maken met je doelgroep
ACTIE-punten
Literatuur
Eindnoten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan