Crisis
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789463811569Samenvatting
'Hoe voelde de wereld deze week? Dat kan Jip van den Toorn in één beeld zeggen. Aaf Brandt Corstius
'Jip van den Toorn kan waanzinnig tekenen, maar ze is vooral meedogenloos grappig. Mijn favoriete combinatie. - Peter Pannekoek
Er is niemand die de tijdsgeest zo weet te vangen als Van den Toorn in haar beeldcolumns. Elke zaterdag kijken we reikhalzend uit naar 'de Volkskrant' om te zien hoe scherp en spot on Jip van den Toorn terugblikt op de week. Haar beeldcolumns worden veelvuldig gedeeld op social media en aan elkaar doorgestuurd. Maar kranten zijn vluchtig en de tekeningen en commentaren van Van den Toorn het bewaren waard.
En daarom verschijnt dit najaar 'Crisis', het eerste boek van Van den Toorn met eerder gepubliceerd en nieuw werk. Het overkoepelde thema 'crisis' vangt de dingen waarmee te maken krijgen. Van thuiswerkongemakken tot identiteitszoektochten en van pandemieproblemen tot generatieverschillen. Jip van den Toorn staat aan de vooravond van een grote loopbaan als beeldcolumnist en dat trappen we af met dit geweldig geïllustreerde boek.
De tekeningen van Jip van den Toorn zijn een begrip: grappig, slim, kritisch en scherp! - Tim den Besten
Confronterend, altijd spot on en very very funny. - Merol
Trefwoorden
crisis beeldcolumn cartoons satire maatschappijkritiek columns humor tijdsgeest illustraties maatschappij actualiteit thuiswerken pandemie generatieverschillen identiteit social media kritisch denken journalistiek maatschappelijk debat cultuurkritiek beeldende kunst opinievorming politieke satire visuele communicatie medialandschap volkskrant culturele analyse spot on commentaar humor en ernst
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan