Lees verder
De afgelopen jaren heb ik met ongelooflijk veel plezier vele honderden professionals begeleid bij het ontwikkelen en begrijpelijk overbrengen van hun adviezen en verbeterprojecten.
Meer over de auteursEen ijzersterk verhaal
Componeer je verhaal, maak pakkende slides en overtuig met je presentatie
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789490463403Samenvatting
Kan je het even in PowerPoint zetten? Dan kunnen we het volgende week aan de stuurgroep voorleggen. Wie deze vraag herkent, het vervolgens warm krijgt en denkt hoe moet dat ook alweer?, heeft met dit boek de oplossing in handen.
Het geven van een presentatie is dagelijkse kost voor veel mensen in organisaties. Maar hoe doe je dat? Hoe selecteer je precies de juiste informatie uit het verhaal dat je wil vertellen? Hoe zorg je voor een heldere opbouw? Hoe komt een slide goed over? Met plaatjes? Zonder? Waar haal je de flair vandaan om je verhaal overtuigend te brengen?
Dit boek gaat niet over de presentatie maar juist ook over het onderliggende verhaal en hoe je dit met slides moet insteken. In drie stappen leer je hoe je een ijzersterk verhaal houdt: componeer je verhaal, maak pakkende slides en overtuig met je presentatie.
Hét boek voor iedereen die wel eens een presentatie moet geven en dat beter wil doen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Floris de Monchy
Over Yolanda Bakker
Over Heleen van der Helm
Inhoudsopgave
Welkom in de presentatie-eeuw!
Deel 1: Organiseer je verhaal in een Storyboard
-Bepaal publiek, Doel en Boodschap
-Werk je Boodschap uit in een overtuigende Verhaallijn
-Introduceer je Boodschap met een pakkende inleiding
-Onderbouw je Verhaallijn met relevante en ware gegevens
-Check je Storyboard en gebruik het optimaal
Deel 2: Zet je Storyboard om in slides
-Begin met een goede basis
-Laat zien wat je zegt
-Houd je slides simpel en overzichtelijk
Deel 3: Houd je presentatie
-Leg je harnas af
-Zorg dat je er bent
-Maak en houd contact
-Wees jezelf en speel je rol
-Blijf doelgericht
Verantwoording
Dank!
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan