Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Organisational Aesthetics
Organisational Aesthetics
Organisational Aesthetics
Steven de Groot Dr. Steven de Groot is lector Innovatief Ondernemen bij de Zuyd Hogeschool. Hij doet onderzoek naar organisatie-innovatie, strategie, digital business en design thinking & artistic interventions in organisaties. Meer over Steven de Groot
Lees het volledige artikel
Steven de Groot

Organisational Aesthetics

Developing beautiful organisations

Paperback Engels 2020 9789492004963
Verkooppositie 6114
Paperback | NL € 34,95 Paperback | EN € 29,99 E-book | EN € 9,95
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Organisations have long been dominated by the perspectives of the Good (quality) and the True (efficiency). The perspective of the Beautiful, an aesthetic lens on organisations, has largely been ignored or forgotten.

The Beautiful includes stimuli in organisations that trigger aesthetic experiences through the presence or attribution of coherence, congruence, contact, completion, and curiosity in organisations. As the function of organisations changes, they become increasingly human-centred, which also creates space for the aesthetic value of organisations.

Based on (doctoral) research at thirty organisations across the Netherlands, including Rabobank, Randstad, and FlevoHospital, theories from aesthetics, and real-life experiences with design thinking at organisations, Steven de Groot presents eight design principles for the advancement of beauty in organisations. This book contains twenty practical beauty-elevating interventions for organisations that management consultants and managers can get started with right away.

In the final chapter, De Groot showcases eleven organisations and companies that are already displaying some level of aesthetic value. The appendices include a tool that lets organisations assess their performance in the domain of the Beautiful.

Specificaties

ISBN13:9789492004963
Trefwoorden:organisatie, schoonheid
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:20-4-2020
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Steven de Groot

Dr. Steven de Groot is lector Innovatief Ondernemen bij de Zuyd Hogeschool. Hij doet onderzoek naar organisatie-innovatie, strategie, digital business en design thinking & artistic interventions in organisaties. Hij werkte eerder bij Triam Kennismangement als consultant en als organisatiewetenschapper bij het IVA Instituut voor beleidsonderzoek en advies (Universiteit van Tilburg) en het LandbouwEconomisch Instituut (WUR). Hij schreef eerder onder andere de boeken Kennis in uitvoering. Werkboek kennismanagement, Presteren met professionals, Hun zien het verkeerd en het boek Het Schone in organisaties. Steven is verder toezichthouder/commissaris en spreker.

Andere boeken door Steven de Groot

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Prelude
Introduction

1 Finding the aesthetic lens
2 Looking through the aesthetic lens
3 Applying the aesthetic lens
4 Eleven real-life examples of the aesthetic lens

Epilogue
About Steven de Groot, PhD

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het Schone in organisaties
    Steven de Groot
    Het Schone in organisaties
    € 34,95
  • Organisational Aesthetics
    Steven de Groot
    Organisational Aesthetics
    € 9,95
  • Design thinking voor managers
    Steven de Groot
    Design thinking voor managers
    € 39,95
  • Werk heeft het gebouw verlaten
    Jitske Kramer
    Werk heeft het gebouw verlaten
    € 17,50
  • Duurzaam kapitalisme
    Willem Schramade
    Duurzaam kapitalisme
    € 24,95
  • Paradijsvogels
    Eric Kuisch
    Paradijsvogels
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Organisational Aesthetics

        Organisational Aesthetics
        Steven de Groot
        /