Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
Alle seminars & trainingen
  • Live events
  • Online training
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
Alle artikelen
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Communicatie en Ethiek
Communicatie en Ethiek
Communicatie en Ethiek
Jan Merton

Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatieadviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt.

Meer over de auteurs
Communicatie en Ethiek - Betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen Jan Merton 8 januari 2018 In het nieuwe boek Communicatie en Ethiek vertellen Jan Merton en Nico de Leeuw hoe organisaties vertrouwen kunnen ontvangen. Niet alleen interessant voor mensen in het communicatievak, maar ook voor professionals actief in andere sectoren en voor managers. Lees het volledige artikel
Jan Merton, Nico de Leeuw

Communicatie en Ethiek

Betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen

Paperback Nederlands 2017 9789492221919
13 beoordelingen
Verkooppositie 5259Hoogste positie: 471
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
23,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Veel communicatieprofessionals communiceren zich suf om voor hun organisatie vertrouwen te winnen. Maar dat helpt allemaal niet als je organisatie niet betrouwbaar is. Daarom moet je als communicatieprofessional niet alleen communiceren, maar vooral ook bijdragen aan de betrouwbaarheid van de organisatie.

Ethisch handelen speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Net als het belang van de buitenwereld. Dus communicatieprofessional: verlaat je comfortzone en begeef je buiten je eigen vakgebied. Lastig om te doen? Niet met dit handboek (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en met veel praktijkvoorbeelden) in de hand!

In 'Communicatie en Ethiek' vind je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. De auteurs vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.

Specificaties

ISBN13:9789492221919
Trefwoorden:communicatie, ethiek
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Futuro Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:21-12-2017
Hoofdrubriek:Communicatie en media
ISSN:

Expertrecensies (1)

Communicatie en Ethiek - 'Een feestje'
Hanneke Tinor-Centi | 1 februari 2018
Natuurlijk kun je als communicatieprofessional communiceren. Dat is tenslotte je vak. Je kunt echter nog zoveel berichten de wereld in sturen, wanneer jouw organisatie het vertrouwen niet ‘heeft’ van haar doelgroepen, dan hebben al die berichten nauwelijks effect.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
13 stemmen
7
5
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht
Lees ons recensiebeleid

Interviews en artikelen (1)

preview
Communicatie en Ethiek - Betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen
Jan Merton 8 januari 2018 In het nieuwe boek Communicatie en Ethiek vertellen Jan Merton en Nico de Leeuw hoe organisaties vertrouwen kunnen ontvangen. Niet alleen interessant voor mensen in het communicatievak, maar ook voor professionals actief in andere sectoren en voor managers.
Artikel lezen

Over Jan Merton

Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatieadviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt. Jan is een generalist met expertise op strategisch en uitvoerend niveau. Hij heeft Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd, met als specialisatie communicatiewetenschap. Hij heeft van diverse boeken de eindredactie gedaan en schreef samen met Nico de Leeuw de boeken 'Van onbeheersbare beeldvorming naar DURF-communicatie' en 'Communicatie en Ethiek'. In 'Communicatie en Ethiek' geven Jan Merton en Nico de Leeuw je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. Ze vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.

Andere boeken door Jan Merton

Bekijk alle boeken

Over Nico de Leeuw

Nico de Leeuw is behalve communicatie-adviseur ook actief blogger, spreker en gastdocent. Nico ondersteunde diverse publieke organisaties als communicatie- en mediaspecialist en woordvoerder.

Andere boeken door Nico de Leeuw

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Aanleiding, aanpak en leeswijzer
2. Ethiek
3. Vertrouwen is zuurstof
4. De kernopdrachten
5. Producten en diensten
6. Bedrijfsprocessen
7. Extern gedrag
8. Intern gedrag
9. Alleszeggende voorbeelden
10. Communicatie
11. Rol en mentaliteit
12. Samenvatting

Dankwoord
Over de auteurs

Aanbevolen live events...

woensdag 15-11-2023

Masterclass Building Tribes

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
    Sean Covey
    De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
    € 15,00
  • Communicatie als bindkracht
    Eric Goubin
    Communicatie als bindkracht
    € 30,00
  • Communicatie en Ethiek
    Jan Merton
    Communicatie en Ethiek
    € 9,99
  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • Communiceren met focus - voor meer maatschappelijke impact
    Renata Verloop
    Communiceren met focus - voor meer maatschappelijke impact
    € 19,95
  • Werkboek geweldloze communicatie
    Lucy Leu
    Werkboek geweldloze communicatie
    € 17,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatie en Ethiek

        Communicatie en Ethiek
        Jan Merton , Nico de Leeuw
        /
        loader
        Recensiebeleid