Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De kracht van social selling

Digitale sales met LinkedIn en andere social media

Paperback Nederlands 2018 9789492790132
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

De klant koopt anders dan vroeger. Een groot deel van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Speel je daar als bedrijf niet op in, dan loop je veel omzet mis. Op welke social media zitten jouw (potentiële) klanten? Er een routine van maken om dáár op een professionele manier aanwezig en relevant te zijn en zo meer waarde te bieden en omzetgroei te realiseren – dát is social selling.

Social selling is geen wonderpil of makkelijke omzetverdubbelaar, het is een nieuwe manier van werken – niet alleen voor verkopers, ook voor managers, marketeers en andere medewerkers. Klanten zien namelijk niet alleen je producten of diensten, maar binnen een paar klikken de héle organisatie. In dit boek leggen commercie-expert Wessel Berkman en social media-expert Toni van Dam uit wat social selling is, waarom het voor ieder bedrijf onmisbaar is en welke stappen je moet zetten.

Lees hoe je de kracht van social selling ontketent – met veel aandacht voor LinkedIn, maar ook voor Facebook, Twitter en WhatsApp. Het boek bevat veel praktische tips en bijdragen van andere experts.

Specificaties

ISBN13:9789492790132
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:NUBIZ
Druk:2
Verschijningsdatum:22-11-2018
ISSN:

Expertrecensies (2)

De kracht van social selling
Sippy van Akker | 21 februari 2019
Volgens auteurs Wessel Berkman en Toni van Dam is 'social selling dé nieuwe manier van verkopen'. Dat staat achterop het omslag van hun boek De kracht van social selling.
Lees verder
De Kracht van Social Selling - 'Makkelijk leesbaar boek vol openbaringen'
Pleunie Warnink | 30 januari 2019
Laten we eerlijk zijn, social selling is deels gezond verstand maar zeker in deze tijd ook voor een deel begrip van social platforms als Linkedin, Facebook, Instragram en dergelijke.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
24 stemmen
21
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
De kracht van social selling - Digitale sales met LinkedIn en andere social media
Wessel Berkman 6 december 2018 De klant koopt anders dan vroeger. De eerste helft van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Wie duimendraaiend afwacht tot de potentiële klant in de tweede helft zelf belt (als hij al belt), loopt veel omzet mis.

Over Wessel Berkman

Drs. ing. Wessel Berkman heeft ruim 18 jaar ervaring in projecten waar bruin papier een grote rol speelt. Bottum-up aanpakken die verrassende resultaten opleveren voor klanten is zijn passie. Tien jaar geleden richtte hij The Brown Paper Company op. The Brown paper Company laat zich graag afrekenen op de behaalde duurzame resultaten in de door haar begeleide projecten. Naast dit werk houdt hij zich bezig met leiderschapsontwikkeling via het platform NINTES.nl

Andere boeken door Wessel Berkman

Over Toni van Dam

Toni van Dam is LinkedIn- en social sellingexpert en partner bij The Social Selling Company en De Commerciële Revolutie. Hij helpt uiteenlopende organisaties met de implementatie van een social selling-strategie en traint salesteams in een nieuwe manier van werken. Hierdoor zijn ze routinematig relevant voor hun klanten en verbetert hun omzet en marge. Toni is tevens gastdocent op Nyenrode.

Andere boeken door Toni van Dam

Inhoudsopgave

INLEIDING 9
Een commerciële revolutie 12
Wat is social selling? Digitale sales! 14
Een nieuwe routine is noodzakelijk 18
Social selling voor B2B 21
Geen sprint maar een marathon 23
De rol van het management 25
Sales en undercover sales 26
Sales op het hoogste niveau: LEVEL 3 28
De route naar een professionele aanpak 32

STAP 1: POSITIONERING 35
Je personal brand 37
Treffende woorden 40
Social media-profielen 41
De website 60

STAP 2: CONTENT 61
De klantsuccesportfolio als basis 65
Customer journey 70
Verschillende soorten content 72
Kader: Vuistregels voor copyright 77
Content creëren of cureren 84
Content plaatsen 87
Kader: Psychologische beïnvloedingsprincipes 92
Content bewaren 96

STAP 3: CONTACT 99
Prospects vinden 101
Kader: De vier graden van LinkedIn 104
Leads opslaan 110
Een connectie toevoegen 113
Kader: Het consistentieprincipe van Cialdini 125
Leadgeneratie met content 126
Van connectie naar warme relatie 127
Afspreken met je prospect 136
Social selling op je huidige klanten 139

STAP 4: ROUTINE 141
Social selling is een onderdeel van sales 144
In vier stappen naar een dagelijkse routine 151
Checklist 153
10 redenen waarom social selling niet werkt 155
Social selling ondersteunen 157

Tools 169
Salesforce Marketing Cloud 177
Woordenlijst 189

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van social selling