Lees verder
Wijnand Jongen is een internationale auteur, spreker, futurist en trendwatcher op het gebied van retail en e-commerce.
Meer over de auteurs25 jaar online winkelen in Nederland
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789492790224Samenvatting
Een compleet overzicht van 25 jaar Nederlandse e-commercegeschiedenis.
Of we nu de nieuwste smartphone bestellen, een reisje boeken of bedenken wat we vanavond willen eten, we vinden het niet meer dan normaal om dat via internet te doen. De opkomst en acceptatie van het online winkelen heeft zich in Nederland in een ongekend hoog tempo voltrokken. Wat een kwart eeuw geleden nog nieuw en onwennig was, is nu niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De verwachtingen en wensen van de consument hebben het retaillandschap in Nederland radicaal veranderd.
Dit boek vertelt het verhaal achter die ontwikkeling – het neemt de lezer mee in de enerverende geschiedenis van een revolutie in koopgedrag. Van de doorbraak van internet en de eerste webwinkels tot de experimenten met nieuwe betaalsystemen en de onstuimige groei in bezorgland. Alle belangrijke spelers komen aan bod (en aan het woord) en alle belangrijke gebeurtenissen passeren de revue. Een onmisbaar, prettig leesbaar overzicht voor iedereen die geïnteresseerd is in e-commerce. Met illustraties en in kleur uitgevoerd.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wijnand Jongen
Over Wilbert Schreurs
Inhoudsopgave
1 Shoppen op de elektronische snelweg
De opkomst van e-commerce in Nederland
2 Haast, hype en hebzucht
Van Nieuwe Economie tot internetbubbel
3 Vertrouwen kweken
De acceptatie van e-commerce
4 Een revolutie in de reiswereld
De opmars van online zoeken en boeken
5 Naar zorgeloos betalen
Van acceptgiro tot blockchain
6 Van pakjes droppen naar bewust bezorgen
Van kostenpost naar marketingkans
7 Het nieuwe winkelen
Retail in verwarring
8 De genadeloze consument
Internet maakt van klanten koningen
9 De platformrevolutie
De perfecte match tussen vraag en aanbod
10 Gemak dient de mens
Van James Telesuper tot Takeaway.com
11 E-commerce op de weegschaal
Over de bijwerkingen van online winkelen
12 De toekomst begint vandaag
We staan nog maar aan het begin
Dankwoord
Over de auteurs
Geraadpleegde literatuur
Illustratieverantwoording
Namenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan