Recensie

Het weekend in met het Vakantieboek voor managers

Een luchtig boek voor managers. Met boeksamenvattingen, trends, tips, fun, facts, quizjes en tests. Dat belooft het Vakantieboek voor managers.

Sjors van Leeuwen | 1 juli 2016 | 1-2 minuten leestijd

Uitgever Business Contact stelde met het Vakantieboek voor managers een luchtig boek samen voor tijdens de vakantie. Voor managers, ondernemers en professionals. Lekker ontsnappen, opladen en bijlezen tegelijk wat wil je nog meer? Het boek bevat vijf onderdelen van Bijlezen (met samenvattingen van interessante managementboeken), Breingymnastiek (met oefeningen, testjes en weetjes), Vermaak (met columns, inspirerende quotes, populaire managementtaal), Creatief (met zoek de verschillen en verbind de lijnen) tot en met Slimmer werken (do’s en dont’s, lijstjes, tips en trucs).

Het onderdeel Bijlezen bestaat uit goede managementsamenvattingen (uit de Management Summaries van Managementboek) van bestsellers en must-reads zoals Exponentiële organisaties, Zero to One, Nooit af, Reinventing organizations en De Corporate Tribe (Managementboek van het Jaar 2016). De overige onderdelen aan ditjes en datjes zijn niet allemaal even boeiend, maar smaken verschillen nu eenmaal. Voor gestreste en drukbezette managers is de bijdrage over positief ‘nee’ zeggen een aanrader. De kans is anders groot dat je, net lekker uitgerust van vakantie terug, weer terug valt in je oude patroon en overal weer ‘ja’ op zegt.

Het Vakantieboek voor managers beslaat 160 pagina’s en je zapt er gemakkelijk doorheen. Het is een grabbelton met hapklare brokken. Het geeft je ongetwijfeld een paar uurtjes verstrooiing. Ik wens je een goede vakantie en veel leesplezier.

Sjors van Leeuwen is werkzaam als zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van verschillende boeken zoals CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk, Power to the people en Hoe agile is jouw strategie?