
Lees verder
Marcel Wiedenbrugge combineert kennis en ervaring op de gebieden accountmanagement, verkoop, creditmanagement, servicemanagement en softwareoplossingen.
Meer over Marcel WiedenbruggeOp tijd betaald worden is belangrijk, maar tegelijkertijd de klantrelatie goed houden is wellicht nog veel belangrijker. Dit boek laat zien hoe professionals in debiteurenbeheer of creditmanagement effectief en klantgericht beide doelstellingen kunnen behalen.
De telefoon is daarbij een van de belangrijkste gereedschappen. Met behulp van de 33 tips kan iedere debiteurenbeheerder een (nog betere) allround klantrelatiebeheerder worden, waar zowel de klant, collega's als uzelf beter van kunnen worden en waardoor u meer plezier in uw werk zult ervaren.
'Credit control is een vakgebied met vele facetten. Het is tevens van groot belang voor de werkkapitaalplanning van een onderneming. Dit boek belicht een belangrijk onderdeel dat misschien niet altijd de eerste aandacht heeft wanneer effectiviteit van de credit control functie geëvalueerd en beoordeeld wordt. In de praktijk van alledag is juist de communicatie met de klant van belang. Dit boek slaagt erin om daarvoor een duidelijke richtlijn te geven die de communicatie en samenwerking met de klant op een leuke en praktische manier vanuit verschillende invalshoeken belicht. Het geeft bovendien de mogelijkheid aan de hand van modellen en evaluatielijsten jezelf verder te ontwikkelen en succesvol te worden in het behalen van de afdelings- en ondernemingsdoelstellingen.'
Drs Jeroen van Santen, Director Finance & Operations Sony Benelux.
'Marketing- en salesafdelingen worden veelal gezien als de afdelingen die het contact met de klant onderhouden en daarmee zorgen voor omzet en winst. Dit boek past in de trend om mensen die minstens zo belangrijk zijn in het klantcontact, namelijk de creditmanagement- of debiteurenbeheermedewerkers, de welverdiende aandacht te geven. Op pakkende wijze geeft Marcel Wiedenbrugge die medewerkers de handvatten om het verschil te maken in het telefonische klantcontact.'
Drs Wil Wurtz, partner Metrics & More en directeur Platform voor Klantgericht Ondernemen.
Dit boek laat zien hoe belangrijk een goede samenwerking tussen sales en debiteurenbeheer is om te zorgen voor een optimaal klantcontact, waarbij vooral klantgerichtheid de boventoon voert. Debiteurenbeheerders zitten maar al te vaak in een spagaat tussen sales en de klant: 'Debiteurenbeheer is niet commercieel!' is een veel gehoorde kreet waar niemand beter van wordt, zeker het beoogde resultaat niet. Wat mij erg aanspreekt is het betoog om zo vriendelijk mogelijk te zijn, hetgeen tweeledig werkt: aangenaam voor de klant en de debiteurenbeheerder zal meer plezier in zijn werk ervaren. De modellen, grafieken en schema's maken dit boek zeer compleet... een must voor elke beginnende debiteurenbeheerder en een goed naslagwerk voor iedere afdeling debiteurenbeheer.'
José van Wissen, Teamleider Debiteurenbeheer Brunel Nederland B.V.
'Dit boek toont op overtuigende wijze aan hoe elke debiteurenbeheerder succesvoller kan worden in zijn vakgebied en tegelijkertijd meer plezier aan zijn vak kan beleven. De klant(relatie) wordt in zijn waarde gelaten, ondanks dat de klant gewezen wordt op de verplichtende noodzaak om (op tijd) te betalen. Als verkoper kan ik met een dergelijke benadering alleen maar instemmen. Een prima boek, dat volgens mij ook verkopers zal aanspreken, zeker omdat de debiteurenbeheerder het verkoopproces tot voltooiing kan brengen (een verkocht product dat niet betaald wordt, is in feite geen verkoop). Dat verdient respect!'
James Roolvink, Salesmanager AcceptEmail B.V.
debiteurenbeheer telefoontechnieken credit management klantgericht ondernemen communicatie betalingsgedrag klantrelatiebeheer gespreksvaardigheden klachtenafhandeling telefonisch debiteurenbeheer incassogesprekken klantvriendelijkheid facturatie onderhandelingsvaardigheden smoezen herkennen luisteren klantcontact betalingsherinneringen financieel klantrelatiemanagement incassoprocedures betalingstermijnen klantgerichtheid kredietbeleid verkeerde leveringen klachtenbeheer conflicthantering leveringsproblemen empathie productieve klantrelaties samenwerking intern