
Lees verder
Ruud Frambach is hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij promoveerde aan Tilburg University en was daar werkzaam als universitair (hoofd)docent. Ook was hij Academic Director aan TIAS en verbonden aan de Universiteit Gent en Vlerick Business School. Als visiting scholar bezocht hij de University of Southern California in Los Angeles.
Meer over Ruud FrambachWinnaar PIM Literatuurprijs 2018
Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe.
Op korte termijn resultaat behalen is nog steeds te vaak het doel van marketingactiviteiten. Hiervoor wordt altijd een prijs betaald, op langere termijn ook door marketing zelf. Dat ondermijnt het vertrouwen in het vak en beperkt de belangrijke en vooral waardevolle rol die marketing kan spelen. Als ze goed wordt ingezet, kan marketing waarde creëren voor afnemers en tegelijkertijd waarde realiseren voor bedrijven, aandeelhouders en de maatschappij. Er valt nog veel winst te behalen, zowel voor ervaren marketeers als voor organisaties waar marketing nauwelijks een rol speelt. Vanuit een sterke focus op de praktijk en gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten laat dit boek zien hoe marketing aantoonbaar waarde kan bieden voor organisaties en hun stakeholders.
'Het is de hoogste tijd dat marketing er echt toe doet. Dat is wat Ruud Frambach op overtuigende wijze aantoont. Want échte marketing creëert waarde voor alle stakeholders van de organisatie. Wat dit betekent, en hoe je dat aanpakt, daar gaat dit boek over.' – Marion Debruyne, decaan Vlerick Business School
'Ruud Frambach brengt marketeers, als regisseur van waarde, met dit krachtige boek dichter bij de CEO. En andersom.' – Yvonne Nassar, Head of Customer Strategy & Marketing RAI Amsterdam, Voorzitter Platform Innovatie in Marketing
'Na het lezen van dit boek is één zaak duidelijk: marketing doet er meer toe dan ooit. Frambach geeft in dit boek een update van het marketingdenken, gereed voor de toekomst.' – Jan Jacob Koomen, CMO MegaGroup Trade Holding BV
marketing waarderealisatie value-based marketing waardecreatie marketingleiderschap stakeholdermarketing stakeholders klantwaarde thought leadership aandeelhouderswaarde marktgerichtheid strategisch management maatschappelijke waarde agile marketing marketing roi customer engagement customer experience marktgebaseerde activa customer lifetime value businessmodel marketingfunctie adaptieve vaardigheden service-dominant logic accountability corporate social responsibility klanttevredenheid customer relationship management cashflow cocreatie merkenbeleid organisatieverandering innovatie klantloyaliteit stakeholdermanagement marketing return on investment supply chain management resourcing sensing customer journey marketing metrics customer missions duurzaamheid isolerende mechanismen klantgerichtheid new product development marketing myopia waakzaam leiderschap big data digitale marketing creative destruction boundary-spanning kunstmatige intelligentie kortetermijndenken middel-doelketen orchestrator model loyaliteitsprogramma's segmentatie positionering elevated marketing prijsstrategie marketingcommunicatie marketingplan
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books