Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

End of Privacy

Megatrends E-business, Internet security and Digital Identities

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2012 1e druk 9789055942251
Direct te downloaden

Samenvatting

Internet is voor Nederlanders een eerste levensbehoefte geworden. Trendwatcher Adjiedj Bakas maakte een rondgang in de veiligheids-, marketing-, HR- en IT-industrie en schreef een prikkelend boek over de toekomstige rol van internet en privacy in ondernemerschap en consumentengedrag in 'de Eeuw van de Burger'.

Bakas, die bekend staat om zijn optimisme, omdenken en positieve insteek, verrast weer met dit verrassende nieuwe boek over de toekomst van privacy.

- De 400 miljoen Europeanen hebben samen al 50 miljard sporen op internet achtergelaten. Koppelen van al die verschillende data via algoritmen en 'business analytics' wordt een megatrend. Bedrijven fuseren straks primair om data te bundelen.
- Webwinkelen wordt maatwerk, passend bij de persoon en het aankoopgedrag van de consument.
- We gaan meer internetbankieren. Nu al gaat de Nederlander maar eens in de zeven jaar naar zijn bank.
- Nu vormt de computer nog onze toegangspoort tot de parallelwereld van internet, straks is dat de smartphone. Mobiel bankieren wordt normaal en er komen hybride winkelvormen van 'bricks&clicks'.
- De beveiliging van internet wordt een enorme groeimarkt. 'Internet security' is de branche van de toekomst en 'cyberwar' wordt een nieuwe kerntaak van leger en Defensie. Een briljante 17-jarige hacker verdient straks meer dan een 50-jarige topbankier. Er komt niet meer blauw op straat maar meer blauw op internet nu al meer dan 50% van criminaliteit internet-gerelateerd is.
- Naast gratis internet komt er betaald internet en burgers slaan hun digitale identiteit in de 'Cloud' op en bepalen zelf wie toegang krijgt tot welk deel van hun digitale identiteit.
- Liefde, vriendschap, seks en intimiteit starten vaker op internet, dat uitgroeit tot 'interslet'. Met een elektronische contactlens, waarop teksten worden geprojecteerd, kun je straks teksten lezen terwijl je met iemand staat te praten.
- Maar hoe belangrijker ons leven 'online' wordt, hoe belangrijker ook ons leven 'offline' wordt. De papieren back-up komt terug. We gaan elkaar vaker fysiek ontmoeten.
- Er komt een nieuwe discretie en er komen herijkte normen en waarden. 'Twittiquette' wordt de nieuwe etiquette op Internet. Hoe gaan we daar allemaal mee om?

Trendwatcher Adjiedj Bakas maakte een rondgang in de veiligheids-, marketing-, HR- en IT-industrie en schreef een prikkelend boek over de toekomstige rol van internet en privacy in ondernemerschap en consumentengedrag in 'de Eeuw van de Burger'.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789055942251
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:376
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:19-6-2012

Expertrecensies (1)

recensie
Het einde van privacy
Erik de Vries | 14 maart 2012
Adjiedj Bakas’ recente en uitvoerige verkenning van de IT-wereld heeft geresulteerd in zijn nieuwe boek Het einde van de privacy. De boodschap die in het bonte, kleurrijk uitgegeven werk besloten ligt, is er niet direct een om vrolijk van te worden, zo veel maakt de titel wel duidelijk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
2
1
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Adjiedj Bakas: ‘Internet hangt met plakband aan elkaar, vol zwakke plekken’
Erik de Vries 20 maart 2012 Wie Het einde van de privacy heeft gelezen, het nieuwe boek van Adjiedj Bakas, ziet plots overal om hem heen de bewijzen voor de stelling die in de titel besloten ligt. Recente berichten over e-mailuitval bij grote providers en geruchtmakende bedrijfsovernames krijgen ineens een heel andere dimensie.

Over Adjiedj Bakas

Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte Zakenman van het jaar 2008. Hij geldt als 'eminent' (De Wereld Draait Door), 'prominent' (De Volkskrant), 'laagdrempelig' (De Telegraaf), 'Europa's beste trendwatcher' (Story), 'goed onderbouwend' (NRC Handelsblad), 'de verpersoonlijking van vooruitgang' (Elsevier), 'een top-10 spreker' (Management Team), 'niet alledaags' (Intermediair), 'origineel' (Elle), 'bijzonder' (Linda), 'spannend' (Esta), 'optimistisch' (CNN), 'inspirerend' (BBC), 'provocerend' (Het Parool) en 'vrolijk' (Trouw). Door de lezers van het blad 'Sprout' werd hij uitgeroepen tot een van de meest invloedrijke mannen onder de 50.

Andere boeken door Adjiedj Bakas

Inhoudsopgave

Voorwoord
Ten geleide

Deel I: State of the Art
Deel II: Megatrends Privacy, E-business, Internetveiligheid en Digitale Identiteit
Deel III: Toekomstscenario's voor Privacy, Internetveiligheid en Digitale Identiteit
Deel IV: Agenda voor de Toekomst van Privacy, Internetveiligheid en Digitale Identiteit

English Summary/Engelse Samenvatting
Bronnen
Columns

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        End of Privacy