

Saskia Van Uffelen werkt al meer dan 25 jaar in de ICT-sector. Ze had nationale en internationale functies in marketing en sales bij Xerox, Compaq, HP en Arinso.
Meer over Saskia van UffelenDurven voor morgen
Leiden, werken, leren en leven in een digitale wereld
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789401464437Samenvatting
De wereld verandert aan kruissnelheid, maar bedrijven, individuen en overheden functioneren nog altijd volgens de modellen van gisteren. Toch bereiken de oude manieren van werken hun limiet: kwartaalresultaten staan onder constante druk, disruptieve bedrijven steken de kop op en het klassieke beheer van menselijk kapitaal volstaat niet langer.
Hoe verander je de cultuur in je organisatie van passief naar participatief? Hoe kun je het kortetermijnhandelen doorbreken? Hoe bouwen bedrijven en individuen samen aan een maatschappij op maat van de digitale wereld? En hoe doen we dat met een maximum aan welvaart én welzijn? Dat en nog meer vind je in dit nieuwe boek van Saskia Van Uffelen.
Trefwoorden
digitale transformatie verandermanagement toekomstbestendig ondernemen disruptie digitaal leiderschap innovatie datagestuurde besluitvorming organisatieverandering digitale economie wendbare organisaties klantgerichtheid deeleconomie maatschappelijke verantwoordelijkheid digitale cultuur datagestuurd ondernemen strategisch management businessmodel innovatie digitale vaardigheden samenwerking platform economie digitale ethiek duurzaamheid menselijk kapitaal technologische ontwikkeling digitale geletterdheid levenslang leren sector-overstijgend denken digitale inclusiviteit
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Saskia van Uffelen
Inhoudsopgave
Welkom in het digitale tijdperk
1 Alles en iedereen is geconnecteerd
2 Klanten, burgers en gebruikers in de driver’s seat
3 Concurrentie komt niet meer uit de sector
4 Data is goud
5 Delen is het nieuwe hebben
Grenzen van gisteren
1 Automatisatie of disruptie?
2 Uber, dat mag niet
3 R.I.P. klassiek financieel model
4 Neen, baas!
5 One size does not fit all
Nood aan transitie
1 Gezocht: nieuwe financiële modellen
2 Langetermijndenken
3 Doe jij aan disruptie?
4 Online ethiek, veiligheid en vertrouwen
5 Mensen, probleem of oplossing?
DURFPLAN
Stap 1. Cultuurshift
Stap 2. Cartografie
Stap 3. Zet je vlag
Stap 4. Communicatie
Stap 5. Bouw aan een actieplan
Stap 6. Champions
Stap 7. Geduld, geduld, geduld
DANK JE WEL DURVER!
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan