

Jaap van der Grinten is werkzaam aan de INHOLLAND School of Communication & Media in Rotterdam.
Meer over de auteursMind the Gap - Stappenplan identiteit en imago
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 3e druk 9789462740730Samenvatting
Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat snel en eenvoudig een gap-analyse uit te voeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.
'Mind the Gap' is geschreven voor communicatiemanagers en studenten communicatie.
Trefwoorden
corporate communication communicatie imago identiteit gap-analyse merkwaarden fysieke identiteit visuele identiteit organisatie concerncommunicatie marketing interne communicatie marketingcommunicatie strategie productwaarden gedragswaarden design audit customer journey mapping huisstijl onderzoek maatschappelijke waarden belangengroepen medewerkersbetrokkenheid analyse-synthesemodel missie organisatiecultuur geïntegreerde communicatie visie logos kleuren
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Helma Weijnand-Schut
Inhoudsopgave
2. Corporate communication
2.1 Waarom corporate communication?
2.2 Identiteit, imago en corporate communication
2.3 De gap-analyse
2.4 Samenvatting
3. Stap 1: De gewenste identiteit
3.1 Wat is het?
3.2 Hoe breng je het in kaart?
3.3 Samenvatting
4. Stap 2: De werkelijke identiteit
4.1 Wat is het?
4.2 Hoe breng je het in kaart?
4.3 Samenvatting
5. Stap 3: De fysieke identiteit
5.1 Wat is het?
5.2 Hoe breng je het in kaart?
5.3 Samenvatting
6. Stap 4: Het imago
6.1 Wat is het?
6.2 Hoe breng je het in kaart?
6.3 Samenvatting
7. Stap 5: De gap-analyse
7.1 Wat is het?
7.2 Hoe breng je het in kaart?
7.3 Casussen
7.4 Samenvatting
Bijlage 1 Waardenlijsten
Bijlage 2 Checklist fysieke identiteit
Bijlage 3 Uitgebreide illustratie fysieke identiteit Randstad
Bijlage 4 Customer journey mapping
Bijlage 5 Analyse-synthesemodel voor vormgeving
Bijlage 6 De gap-analyse en het corporate communication plan
Geraadpleegde literatuur
Dankwoord
Over de auteurs
Over de reeks Merk, Reputatie & Design
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan