,

Mind the Gap - Stappenplan identiteit en imago

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 3e druk 9789462740730
Dit product is niet leverbaar
32,75

Samenvatting

Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat snel en eenvoudig een gap-analyse uit te voeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.

'Mind the Gap' is geschreven voor communicatiemanagers en studenten communicatie.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462740730
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:183
Druk:3
Verschijningsdatum:12-9-2014

Lezersrecensies

4.3 van de 5
10 stemmen
5
3
2
0
0

Over Jaap van der Grinten

Jaap van der Grinten is werkzaam aan de INHOLLAND School of Communication & Media in Rotterdam. Daarnaast is hij als onderzoeker verbonden aan het Centre of Applied Research in Brand-, Reputation- and Designmanagement, een lectoraat van INHOLLAND. Jaap van der Grinten is onder andere auteur van 'Mind the Gap - stappenplan identiteit en imago' (2004).

Andere boeken door Jaap van der Grinten

Over Helma Weijnand-Schut

Helma Weijnand-Schut is werkzaam aan de opleiding Communicatie van Hogeschool InHolland. Doorlopend doet zij onderzoek naar het managen van identiteit en imago en de rol die designmanagement kan spelen bij het zichtbaar en tastbaar maken van organisatie-identiteit.

Andere boeken door Helma Weijnand-Schut

Inhoudsopgave

1. Inleiding

2. Corporate communication
2.1 Waarom corporate communication?
2.2 Identiteit, imago en corporate communication
2.3 De gap-analyse
2.4 Samenvatting

3. Stap 1: De gewenste identiteit
3.1 Wat is het?
3.2 Hoe breng je het in kaart?
3.3 Samenvatting

4. Stap 2: De werkelijke identiteit
4.1 Wat is het?
4.2 Hoe breng je het in kaart?
4.3 Samenvatting

5. Stap 3: De fysieke identiteit
5.1 Wat is het?
5.2 Hoe breng je het in kaart?
5.3 Samenvatting

6. Stap 4: Het imago
6.1 Wat is het?
6.2 Hoe breng je het in kaart?
6.3 Samenvatting

7. Stap 5: De gap-analyse
7.1 Wat is het?
7.2 Hoe breng je het in kaart?
7.3 Casussen
7.4 Samenvatting

Bijlage 1 Waardenlijsten
Bijlage 2 Checklist fysieke identiteit
Bijlage 3 Uitgebreide illustratie fysieke identiteit Randstad
Bijlage 4 Customer journey mapping
Bijlage 5 Analyse-synthesemodel voor vormgeving
Bijlage 6 De gap-analyse en het corporate communication plan

Geraadpleegde literatuur
Dankwoord
Over de auteurs
Over de reeks Merk, Reputatie & Design

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mind the Gap - Stappenplan identiteit en imago