

Jeroen Ansink is journalist in New York. Hij schrijft en schreef onder meer voor HP/De Tijd, Elsevier Weekly Magazine en Fortune.com. Voor Managementboek schrijft hij interviews. Ansink voltooide een vrij doctoraal in de Letteren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en behaalde het certificaat Business Journalism aan de Wharton Business School aan de Universiteit van Pennsylvania.
Meer over Jeroen AnsinkHet geheim van een goede strategie (Management Summaries)
Download only
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9797090000515Samenvatting
Deze Management Summary bestaat uit een pdf en mp3 download van de samenvatting van het boek 'Het geheim van een goede strategie' van Richard Rumelt. In 4 bladzijden lezen of ca 15 minuten luisteren bent u op de hoogte.
Elk jaar gaan talloze managementteams naar een hotel op de hei om 'de strategie weer eens te herijken'. Strategie is een van de meest gebruikte begrippen in organisaties. Commerciële bedrijven, non-profit instellingen of overheden: iedereen heeft een strategie. Vaak wordt deze echter verward met begrippen als visie, missie of ambitie, of als synoniem gebruikt voor financiële doelstellingen.
Aan de hand van talloze voorbeelden (van casestudies bij Apple en British Airways tot overheidsbeleid tijdens de financiële crisis en militaire beslissingen tijdens de Golfoorlog) laat managementgoeroe Richard Rumelt haarfijn zien dat bij een goede strategie de focus ligt op uitdagingen voor de lange termijn. Ook legt Rumelt uit hoe deze zijn te overwinnen. Zijn centrale boodschap: organisaties die erin slagen hun strategie goed te bepalen zijn winstgevender, doeltreffender en dynamischer.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan