

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies.
Meer over André de WaalAndré de Waal over High Performance Organizations (Management Topics)
De heilige graal van management
Luisterboek Nederlands 2007 1e druk 9789077387443Samenvatting
Beloningen, reorganisaties of strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren, worden zwaar overschat, zo concludeert André de Waal op basis van grootschalig onderzoek naar het fenomeen 'High Performance Organizations' (HPO's). Wat wel werkt zijn kwaliteit van management, een open cultuur, het vizier op de lange termijn, onderscheidend vermogen en hoge kwaliteit van medewerkers.
Naast beloning, reorganiseren en strategie blijken opmerkelijk genoeg ook communicatie, ICT & competentiemanagement en leiderschap niet bij te dragen aan een betere performance van de organisatie. De uitkomsten van dit onderzoek geven bedrijven en instellingen inzicht in hoe succesvoller om te gaan met actuele uitdagingen, zoals het aantrekken en behouden van talent, fusies en overnames en innovatie.
Dat het belangrijk is om een HPO te worden, blijkt uit onderzoek: omzet, winst, 'return on investment' (ROI) en aandeelhouderswaarde zijn hoger. Verder realiseren HPO's een hogere klanttevredenheid, zijn werknemers loyaler en is de kwaliteit van producten en diensten beter. En dat over langere tijd gemeten!
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over André de Waal
Inhoudsopgave
2. Feiten en cijfers
3. De excellerende organisatie
4. Wat is een HPO en wat levert het op?
5. HPO factor 1: Kwaliteit van management
6. HPO factor 2: Openheid en actiegerichtheid
7. HPO factor 3: Langetermijn oriëntatie
8. HPO factor 4: Continue verbetering en vernieuwing
9. HPO factor 5: Kwaliteit van medewerkers
10. De som der delen
11. HPO in de praktijk
12. Conclusie
Speelduur: ± 69 minuten. Inclusief pdf met de integrale tekst.
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan