Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

What Makes a High Performance Organization

Five Validated Factors of Competitive Advantage that Apply Worldwide

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2019 9789492004789
Direct te downloaden

Samenvatting

How can today’s managers concentrate on what really matters to improve the performance of their organization, to reach outstanding goals?

The answer is in ‘What Makes an HPO’ The five critical factors of the HPO Framework – Management Quality, Openness & Action-Orientation, Long-Term Orientation, Continuous Improvement & Renewal and Employee Quality – will help you turn your organization into an HPO. This book shows you what to concentrate on, how others have done it, and how to achieve it yourself.

The HPO Framework is the result of a global five-year research project into the genuine success factors of High Performance Organizations (HPOs). The HPO Center, led by Dr de Waal, discovered what really works on the ground in every type of organization rather than what managers think should, or might have, worked.

In his book André de Waal gives many real-life examples from a variety of sectors including Finance, Retail, Industry, ICT, High Education and Government, all illustrating the successful workings of the HPO Framework in organizations worldwide. Also included are many interviews with HPO leaders at Microsoft, SABMiller, Svenska Handelsbanken, HP, Tata Steel, Umpqua Bank, Unilever and KLM Royal Dutch Airlines.

Specificaties

ISBN13:9789492004789
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:300
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:15-2-2019
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (2)

What Makes a High Performance Organization
Sietse Rauwerdink | 25 juni 2013
'Hoe bouw je een High Performance Organisatie?' door André de Waal is aan de ene kant een on-Nederlands goede toevoeging aan de organisatiewetenschap. Aan de andere kant had De Waal af en toe een iets zelfkritischer pen kunnen hanteren.
Lees verder
What Makes a High Performance Organization
Henk den Uijl | 26 oktober 2012
André de Waal geeft u in 'What makes a high performance organization' vijf handvatten en een heleboel praktijkvoorbeelden om inspiratie op te doen om uw organisatie om te toveren tot een High Performance Organization. Uit het onderzoek dat De Waal heeft gedaan blijkt dat niet strategie of inhoud uw organisatie significant vooruit stuwen, maar uw managementvaardigheden. De vijf vaardigheden of aspecten zijn management quality, employee quality, openness & action orientation, long-term orientation en continued improvement & renewal. De vraag voor de manager bij deze vijf elementen is steeds: hoe zorg ik er voor dat mijn organisatie in dit raamwerk past?
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
0
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Amsterdam en Cranfield University UK. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels ruim 450 artikelen en 35 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012). Website: www.hpocenter.nl

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

1. Introduction:
-Starting the journey toward HPO
-Toyota: an HPO in crisis
-Umpqua Bank (USA): a passion for excellence

2. Foundations of the HPO:
-Research that spans the world
-The bonus as hygiene factor: the role of reward systems in the HPO
-International bank (the Netherlands): management makes the difference
-Retail International Group (Europe/Asia/South America): learning from the 'best countries'
-Ministry of Local Governance and Social Affairs (Rwanda): working on HPO in government

3. HPO factor 1 - Management Quality:
-Without good management there is no HPO
-Longfellow Benefits (USA): even a full-blown HPO can improve
-De Beers Marine (South Africa): dealing with the past through the HPO Framework

4. HPO factor 2 - Openness & Action Orientation:
-less communication, more dialogue
-Vietnamese banking industry (Vietnam): identifying the HPO characteristics of an industry
-Iringa University College (Tanzania): improving through applying the HPO Framework
-Palestine Polytechnics University (Palestine Territories): working on HPO in difficult circumstances

5. HPO factor 3 - Long-Term Orientation:
-Stakeholder thinking trumps shareholder management
-The myth of economic growth
-Creating HPO interactions with customers
-The relationship between Corporate Social Responsibility and the HPO Framework
-Two mining multinationals (Peru): using the HPO Framework for corporate social responsibility purposes
-Archway Marketing (USA): flipping the organisational pyramid to become HPO

6. HPO factor 4 - Continuous Improvement & Renewal: keep improving - and be truly innovative
-Amanco Plastigama (Ecuador): emphasising corporate social responsibility as part of HPO
-Two diamond companies (Europe): strengthening the value chain through HPO
-Temping Agency (Europe): looking internally for best ideas

7. HPO factor 5 - Employee Quality: without good employees the HPO can never be achieved
-Atrion Networking Corporation (USA): being HPO in inconspicuous surroundings
-South American College of Higher Education (South America): balancing growth with stability
-Nabil Bank (Nepal): achieving the sector's top position

8. The HPO transition process: make it happen
-Reasons for starting an HPO Diagnosis
-ATLAS Consortium (UK): creating a successful partnership
-The HPO Framework: guideline for mergers
-Grohe (the Netherlands): achieving success during times of crises

9. Benefits of the HPO Framework: it pays to use it

About the author and the HPO Center
Acknowledgments
References
Notes
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        What Makes a High Performance Organization