OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 1808297

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    14 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    8 januari 2018
    Joost Naafs
    3-4 minuten leestijd
    Goodijk - bijzonder hoogleraar Governance aan de VU in Amsterdam en senioradviseur bij GITP- gaat in het boek Strategisch partnerschap op zoek naar een nieuw perspectief op het intern toezicht en de verantwoording; kortweg: de governance.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 november 2017
    Joost Naafs
    3-4 minuten leestijd
    De auteurs van Toeschouwer of toezichthouder?, Rolf Robbe en Albert Verhoeff, geven in hun boek talloze vragen en antwoorden rond thema’s die spelen binnen RvT’s en RvC’s.
    recensie
    Organisatiekunde
    23 november 2016
    Joost Naafs
    4-6 minuten leestijd
    In 2015 verscheen Reinventing organizations van Frederic Laloux. Van begin af aan een managementbestseller, met een vertaling in het Nederlands en inmiddels voorzien van –veelal lovende– recensies.
    recensie
    Personeelsmanagement
    29 oktober 2014
    Joost Naafs
    Groei en krimp van organisaties is van alle tijden, maar de laatste jaren heeft in menige sector krimp de overhand gekregen. Denk aan de financiële wereld, de banken, of iets recenter de gezondheidszorg. Vaak gaat dat gepaard met een reorganisatie van bedrijven die moeten inkrimpen, verdwijnen er banen en worden mensen ontslagen.
    recensie
    Verandermanagement
    24 oktober 2014
    Joost Naafs
    3-4 minuten leestijd
    Misschien is het leren veranderen van mensen en organisaties wel het meest voorkomende onderwerp op managementcongressen. Logisch, want veranderen van individuen en organisaties is uitermate moeilijk.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 oktober 2013
    Joost Naafs
    Gebrek aan kwaliteit herkennen we vrij gemakkelijk, bijvoorbeeld een niet schone hotelkamer of onvriendelijke bediening in een restaurant, maar kwaliteit precies definiëren is des te moeilijker. Gaat het bijvoorbeeld om de kwaliteit, de technische levensduur, van een product of stellen we de waarde voor de gebruiker veel meer centraal? Dat laatste is in de loop der jaren steeds nadrukkelijker op de voorgrond getreden. Kwaliteit is dan het voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is het uitgangspunt van 'IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement'
    recensie
    Marketing
    16 september 2013
    Joost Naafs
    3-5 minuten leestijd
    Bij het woord marketing denken veel mensen vooral aan het promoten en in de markt zetten van producten: de reclamefolder van de supermarkt, het t.v. spotje voor een product, het heeft allemaal met marketing te maken.
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 februari 2013
    Joost Naafs
    3-5 minuten leestijd
    Tot 1960 werd gesproken over personeelsbeheer, daarna over achtereenvolgens sociaal beleid, personeelsmanagement en sinds het midden van de jaren tachtig over HRM: human resource management.
    recensie
    Marketing
    12 februari 2013
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    Philip Kotler geldt als één van de meest bekende, invloedrijke en gelauwerde marketingdeskundigen. Hij heeft verschillende succesvolle leerboeken over marketing en marketingstrategie op zijn naam staan. Daartoe behoort ook het samen met Gary Armstrong (hoogleraar Bedrijfswetenschappen) geschreven boek Marketing. In de loop van jaren zijn er meerdere drukken van verschenen en het behoort inmiddels tot de klassieken van de marketing literatuur. Ook is het boek bewerkt voor de Nederlandstalige markt. De bewerking heeft geleid tot een studieboek dat goed bruikbaar is in het hoger onderwijs. Het boek kent een duidelijke, logische structuur waarbij de lezer in achtereenvolgende hoofdstukken wordt meegenomen in het marketingproces.
    recensie
    Financieel management
    18 september 2012
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    'Basisboek bedrijfseconomie' viert (bijna) z'n 25-jarig jubileum. Vanaf 1988 verschenen er negen drukken. Zelf leerde ik 'het vak' (financieel management) met de vierde druk van 1995. Inmiddels zijn we dus bij druk 9 en is er natuurlijk wel wat veranderd. Maar opvallend is toch wel de grote mate van continuïteit bij dit boek, met name wat betreft de indeling en de duidelijke en overzichtelijke presentatie van de leerstof. De hoofdindeling van het boek is altijd ongewijzigd gebleven.
    recensie
    13 september 2012
    Joost Naafs
    Scholieren en studenten, maar zij zeker niet alleen, gaan bij het schrijven van een werkstuk er nogal eens vanuit dat hoe meer er op papier staat, des te beter het (cijfer) wordt. De verleidingen van de vele informatie op het internet zijn moeilijk te weerstaan en de stelregel 'schrijven is schrappen' wordt genegeerd. In 'Rapportagetechniek' beschrijven Rien Elling, Bas Andeweg, Jaap de Jong en Christine Swankhuisen hoe je met je tekst je doel bereikt.
    recensie
    Projectmanagement
    23 augustus 2012
    Joost Naafs
    3-4 minuten leestijd
    'Het boek 'Projectmanagement' gaat over projectmatig werken', aldus de eerste zin in het Woord vooraf van dit boek van Roel Grit. Voor mij niet bepaald een openingszin die me direct enthousiast maakt. Grit kiest voor een heel brede benadering van het onderwerp: een sterkte en een zwakte.
    recensie
    Leiderschap
    6 september 2006
    Joost Naafs
    Aan boeken over leiderschap is al lang geen gebrek meer. De vraag is dan ook gerechtvaardigd of het boek van Jan Moen en Paul Ansems een van de vele boeken over dat thema is of uniek in zijn soort. Het laatste is het geval. Vooral door de duidelijke verbinding van theoretisch, wetenschappelijke inzichten met de praktijkervaring van alledag. Moen is in het dagelijks leven hoogleraar management en organisatie in de gezondheidszorg aan de universiteit van Tilburg en parttime consultant. Ansems is voorzitter van de Raad van Bestuur van een ziekenhuis.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 april 2001
    Joost Naafs
    2-3 minuten leestijd
    Kwaliteit en klantgerichtheid zijn veel gehoorde begrippen; soms weinig zeggend maar door iedere organisatie o zo gewenst. In het boek van De Beer wordt duidelijk dat de twee begrippen alles met elkaar te maken hebben.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden