OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 255 van 11.921 resultaten
recensie
Algemeen management
6 maart 2017
Jacques Gerards
3-5 minuten leestijd
Van een handboek, dat zichzelf op de titelpagina aankondigt als onmisbaar, mag de lezer hoge verwachtingen hebben. Een handboek dient een publicatie te zijn die de stand van zaken in een wetenschap, op een wetenschapsgebied of een deeldiscipline weergeeft – in casu de voorzitter in de besturing – plus te voldoen aan eisen, die aan een dergelijk boek gesteld worden.
recensie
Algemeen management
6 maart 2017
Theo Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Medewerkers in organisaties zijn 80% van hun werktijd in gesprek. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen dat die gesprekken van topkwaliteit zijn en daadwerkelijk iets bijdragen voor de organisatie.
recensie
Algemeen management
6 maart 2017
Henny Portman
1-2 minuten leestijd
John Kotter and Holger Rathgeber have once again managed to make the complicated matter of dual systems in organizations (see Kotter’s book ‘XLR8 – Accelerate‘) accessible in a parable for a wide audience. In this book, ‘That’s Not How We Do It Here! A Story About How Organizations Rise and Fall – and Can Rise Again’ we follow a colony of 150 meerkats in the Kalahari, a hot, dry region of southern Africa.
recensie
Marketing
6 maart 2017
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
Jos Burgers heeft wat mij betreft de gave om tijdens zijn presentaties en in zijn boeken de vaak complexe of lastige situaties en uitdagingen als ondernemer te vereenvoudigen, dus ben ik erg benieuwd naar zijn nieuwe boek Eén fan per dag.
recensie
Psychologie
4 maart 2017
Corien Plaisier
2-3 minuten leestijd
Het nieuwe mentaal is het tweede boek van Elke Geraerts. Ze neemt ons in dit boek mee op een nieuwe weg, waarbij zij bedacht heeft dat we de wereld om ons heen gaan aanpassen aan het brein.
recensie
Psychologie
3 maart 2017
Nico Jong
2-3 minuten leestijd
Steeds meer vraagstukken zijn complex. Dan werken rationeel bedachte lineaire blauwdrukplannen niet meer. Verandermanagers en adviseurs moeten oude bekende manieren van werken leren loslaten en dat geldt ook voor hun angsten en beperkende gedachten.
recensie
Mens en maatschappij
3 maart 2017
Manon Hikspoors
2-3 minuten leestijd
‘Ethische vragen, moreel beraad en normatieve professionalisering in de zorg en het sociaal werk’, zo luidt de ondertitel van het boek Co-creatie van goede zorg. Combinaties van woorden waarvan ik niet meteen een indruk heb wat ze nou daadwerkelijk betekenen. Een goede reden om me te verdiepen.
recensie
Psychologie
3 maart 2017
Aart G. Broek
3-5 minuten leestijd
Schaamte is een substantieel andere emotionele ervaring dan schuldgevoel. Schuld is het gevoel waarbij je je afvraagt wat jouw handelen een ander voor nadeel berokkent. Met schaamte denken we onze eigen kant op: wat doet de ander ons aan of dreigt de ander ons aan te doen voor ernstige pijn door vernedering en uitsluiting.
recensie
Marketing
2 maart 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Big Data Marketing, Snel – Simpel – Succesvol geschreven door Paul Postma was weer een boek om naar uit te kijken. Paul Postma is één van Nederlands Marketing Iconen. Werk je in de marketing, dan ken je meestal Postma ook wel.
recensie
Marketing
2 maart 2017
Rein Hof
2-3 minuten leestijd
Eind 2016 werden er een flink aantal nieuwe boeken gepubliceerd, ook op gebied van marketing. Op zich logisch, want de maand december leent zich prima voor het weggeven van cadeautjes en een boek is een mooi geschenk. Zolang dit boek ook ergens toe doet en een bijdrage biedt.
recensie
Algemeen management
1 maart 2017
Fred Rutgers
3-4 minuten leestijd
Ik heb De kracht van liminaal denken van Dave Gray in één ruk uitgelezen. Prettig geschreven en bovendien een goed verhaal.
recensie
Leiderschap
1 maart 2017
Arvid Buit
2-3 minuten leestijd
In een tijd waarin veel kritiek wordt geuit op leiders en vormen van leiderschap, schrijft auteur Paul Woodruff een werk gebaseerd op filosofische beschouwingen aan de hand van Griekse Mythologie. Vergezocht? Allerminst, het boek is een waar meesterwerk boordevol schitterende analogieën, beschouwingen en wijsheden.
recensie
Marketing
1 maart 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek Klantsignaalmanagement van Zanna van der Aa te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid?
recensie
Marketing
28 februari 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Contentmarketing, geschreven door Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens mag je bijna wel een studieboek noemen. De auteurs hebben het boek geschreven voor de Vlaamse markt, en dat merk je soms wel aan de schrijfstijl, maar daarom is het niet minder interessant voor Nederlandse lezers.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
28 februari 2017
José Otte
1-2 minuten leestijd
Werken in de digitale wereld vanuit de inzichten die al door de samoerai ontwikkeld zijn. Want, zo zegt Merks, alles waar je in de moderne (digitale) wereld tegenaan loopt op je werk kun je beter doen als je in je achterhoofd de inzichten van de samoerai hebt, die je helpen.
recensie
Algemeen management
28 februari 2017
Nicole Verhoeven
recensie
28 februari 2017
Hanneke Tinor-Centi
recensie
Marketing
28 februari 2017
Erik van Vonderen
1-2 minuten leestijd
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef.
recensie
Algemeen management
27 februari 2017
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Een praktisch werkboek over hoe gesprekken in organisaties beter kunnen. Na het lezen van het boek De gespreksfluisteraar zijn diverse handige tips en suggesties bijgebleven om gesprekken direct effectiever te maken.
recensie
Marketing
27 februari 2017
Aukje Adams
3-4 minuten leestijd
Bijna alle boeken van Jos Burgers zijn bestsellers, zeer lezenswaardig en amusant. De meeste boeken, zoals Gek op gaten, Geef nooit korting, en De wet van snuf gaan over klantgerichtheid en klanttevredenheid.