OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 259 van 11.921 resultaten
    recensie
    Verandermanagement
    2 februari 2017
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Dat de wereld steeds sneller verandert, is tegenwoordig weinig meer dan een open deur, evenals de  noodzaak om ons werk anders te organiseren. Toch lijkt die overtuiging nog lang niet in iedere boardroom doorgedrongen, getuige de kaalslag die zich in amper twee jaar tijd in het grootwinkelbedrijf heeft voltrokken. Zo bezien lijkt de stroom aan publicaties over theorieën en modellen die een bedrijf ‘agile’ moeten maken, voor veel bedrijven te laat op gang te zijn gekomen. In ieder geval is de hoeveelheid beschikbare titels inmiddels indrukwekkend. Dat weerhield Bart Hufen er niet van een nieuw boek aan dat corpus toe te voegen: Gamification als motor van verandering.
    recensie
    Leiderschap
    2 februari 2017
    Enrico Sterken
    recensie
    Algemeen management
    2 februari 2017
    Jeroen Medema
    2-3 minuten leestijd
    Verhalen, verhalen, verhalen. Dat is waar Carmine Gallo; communicatiecoach, spreker en columnist, goed in is. En dat bewijst hij in De Kracht van Storytelling.
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2017
    Dave van Ooijen
    13-18 minuten leestijd
    Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
    recensie
    Marketing
    1 februari 2017
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    De titel van Good Business voor KMO’s van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden.
    recensie
    Marketing
    31 januari 2017
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil.
    recensie
    Marketing
    31 januari 2017
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Al bij de inleiding van Eén fan per dag is het meteen raak: steeds meer bedrijven hebben klantgerichte ambities, dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het daar bij blijft of dat de uitvoering vaak te wensen over laat. Jos Burgers kiest er daarom voor om niet alleen volop inspiratie te geven over klantgerichtheid, hij pakt ook het thema gedragsverandering beet.
    recensie
    Leiderschap
    31 januari 2017
    Annemiek Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Externe Mindset beschrijft aan de hand van duidelijke praktijkcases en kernachtige adviezen hoe individuen en organisaties een 'externe mindset' kunnen ontwikkelen, om zo een cultuur van samenwerking te realiseren, waarbij iedereen wint. Wie namelijk begrijpt wat anderen nodig hebben om succesvol en tevreden te zijn, werkt tegelijk aan zijn eigen succes!
    recensie
    Algemeen management
    31 januari 2017
    Jos Burgers
    4-5 minuten leestijd
    De succesillusie is een relevant, boeiend en leerzaam managementboek. Richard Engelfriet prikt als onafhankelijk denker terecht heel wat managementballonnen door en schopt enkele heilige managementhuisjes omver. Zelfs de inmiddels populaire zoektochten van bedrijven naar hun zogenaamde ‘why’ blijven niet gespaard. En terecht
    recensie
    Verandermanagement
    30 januari 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties transformeren steeds meer in steeds wisselende coalities van groepen mensen die tijdelijk samen een klus klaren om zoveel mogelijk maatwerk voor de klant te genereren. Herhaling en routinewerk komen alsmaar minder voor.
    recensie
    Non-profit
    30 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    De zorg is een roerige sector. Bezuinigingen, marktwerking, bureaucratie, vermaatschappelijking van zorg, personeelstekorten en kritischer wordende zorgconsumenten vergen het uiterste van zorginstellingen. Om te overleven gooide zorginstelling Philadelphia een paar jaar geleden radicaal het roer om. In Het werkt! lees je het opmerkelijke verhaal van de bedoeling, de beweging en het resultaat. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    30 januari 2017
    Veronique Kilian
    3-4 minuten leestijd
    Na 15 jaar ondernemerschap was Chris Anderson bijna failliet. Maar als Head of TED zegeviert hij. Meer dan vijftig TED-presentaties neemt hij als voorbeeld om lering uit te trekken. Een TED-talk wordt vaak duizenden zo niet miljoenen en sommige meer dan een miljard keer bekeken. Wie TED heeft, heeft de toekomst.
    recensie
    Mens en maatschappij
    28 januari 2017
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    ‘In het mij laatstgezondene halve brood (zijn) eenige stukjes schil van aardappelen, en zelfs ook een stukje aardappel met de schil omkleed, ter grootte van een kleine noot, door mij gevonden.'
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Verandering moet beklijven, anders heeft zij weinig zin. Een verandering die beklijft wordt zichtbaar in ander (organisatie)gedrag. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe boek van Jaap van ’t Hek en Leike van Oss. In Onomkeerbaar bieden zij hun kennis, kunde en ervaring op dit gebied in compacte vorm aan.
    recensie
    Strategisch management
    27 januari 2017
    Sonja van Vuren
    6-8 minuten leestijd
    Ken je het milkshake verhaal? Een fastfoodketen wilde meer milkshakes verkopen. Dus ondervroegen zij klanten die in 'het typische milkshake drinker profiel' pasten. Moest het goedkoper, dikker, dunner, met meer chocoladesmaak?
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    27 januari 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Verandermanagement
    27 januari 2017
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Rini van Solingen en Vikram Kapoor hebben de businessroman De responsive enterprise, in 9 stappen naar een snelle en wendbare organisatie geschreven. In dit boek volgen we Ron, directeur bij een groot internationaal maar bureaucratisch bedrijf, en Mark, directeur-eigenaar van een jong snelgroeiend bedrijf.
    recensie
    IT-management / ICT
    26 januari 2017
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Alles wordt digitaal. Een uitmuntende digitale ‘customer experience' wordt daarom steeds belangrijker in het gevecht om de klant. Voor de meeste organisaties een flinke uitdaging. In The digital excellence challenge lees je wat koplopers doen voor het bieden van een excellente digitale ervaring en wat je ervan kunt leren.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 januari 2017
    Veronique Kilian
    4-5 minuten leestijd
    Een naar binnen gerichte glimlach. Zo heet het eerste hoofdstuk. Wat ben ik hier blij mee. Laat de innerlijke glimlach nu een van de basisbeginselen zijn van de Chinese vitaliteitskunde Healing Tao. Ook Dijksterhuis refereert aan een Oosterse wijsheid. Geluk, stelt hij, is een naar binnen gerichte glimlach.

      Personen

        Trefwoorden