Sandra Boekhoudt
Wealthy Wise Woman
In Nederland verdient bijna de helft van alle vrouwen niet genoeg om voor zichzelf te zorgen. Zelfs als ze een baan hebben. Weet je dat vrouwen na een scheiding gemiddeld 25% aan koopkracht inleveren, en mannen slechts 0,2%
2
3
Sanne Cornelissen
Me, myself & AI
AI kan je een hele werkdag per week besparen, maar alleen als jij je manier van werken aanpast. In 'Me, myself & AI' leer je in drie praktische stappen hoe je AI inzet voor minder gedoe, meer focus en echte tijdwinst. Geen technische abracadabra, wel direct toepasbare tips, voorbeelden en tools.
4
6
7
8
9
10
Dominique Haijtema
De heilige graal
Na het voeren van talloze gesprekken, het lezen van honderden managementboeken en een forse portie tegenslag vond zij dan eindelijk de heilige graal en het antwoord op (bijna) al haar vragen. Het resultaat van de jarenlange zoektocht is zowel ontluisterend als bemoedigend.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
32
33
34
35
Lizzy Prins
Van homo sapiens naar robo sapiens
Je wilt iets met AI. Logisch, want je ziet het overal om je heen. Je team gebruikt ChatGPT al, klanten vragen ernaar, en je concurrent bazuint rond dat ze ‘AI-first’ gaan. Maar waar begin je? En belangrijker: hoe zorg je dat het echt iets toevoegt?
36
37
38
39
40
41
42
43
American Psychological Association
Publication Manual of the American Psychological Association 2020
With millions of copies sold worldwide in multiple languages, this is the style manual of choice for writers, researchers, editors, students, and educators in the social and behavioral sciences, natural sciences, nursing, communications, education, business, engineering, and other fields.
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
Michel Wensing
Implementatie
Dit boek helpt zorgverleners, leidinggevenden, staffunctionarissen, beleidsmakers en onderzoekers om patiëntenzorg op een effectieve manier te verbeteren. Het geeft een praktische, stapsgewijze aanpak voor de implementatie van innovatie in de gezondheidszorg, die rekening houdt met de weerbarstigheid van de praktijk.
In <i>Implementatie</i> ligt de nadruk op het verbeteren van het handelen van artsen, verpleegkundigen, paramedici, andere zorgverleners, en de teams waarin zij werken. De patiënt staat hierbij centraal.
Deze geactualiseerde uitgave geeft een toegankelijk overzicht van het wetenschappelijk onderzoek op het gebied van implementatie. Het beantwoordt bijvoorbeeld de vraag hoe het komt dat veel waardevolle inzichten, hulpmiddelen, programma’s en best practices de weg naar de praktijk niet vinden. En andersom hoe het kan dat er soms werkwijzen gebruikt worden waarvan is aangetoond dat ze geen meerwaarde hebben voor patiënten of burgers.
<i>Implementatie</i> beschrijft vele concrete voorbeelden van verandertrajecten in Nederland en daarbuiten. Bij het boek horen digitale verrijkingen, zoals samenvattingen van de hoofdstukken en toetsen met multiplechoicevragen en stellingen.
93
94
Serge van Rooij
Waar laat ik mijn handen?
Alleen al in Nederland worden elke dag ontelbare presentaties gegeven. De meeste van die presentaties zijn oersaai. De spreker, maar ook het publiek, beleeft er meestal weinig lol aan.
Serge van Rooij geeft antwoord op de 25 meest gestelde vragen bij presentatie-trainingen. Vragen als: ‘Hoe maak ik een boodschap die blijft plakken?’, ‘Ben ik nog wel authentiek als ik oefen?’, ‘Hoe kan ik zorgen voor meer interactie met mijn publiek?’ en natuurlijk ‘Waar laat ik mijn handen?’. De praktische antwoorden zijn verrassend eenvoudig toe te passen en hebben een groot effect op de spreker én het publiek. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe je een presentatie maakt die leuk is om te geven en boeiend is om naar te luisteren.
Serge van Rooij is communicatietrainer en als partner van Bex*communicatie verantwoordelijk voor de trainingsdivisie. Hij traint CEO’s, Nederlandse ambassadeurs en andere professionals die er moeten staan op belangrijke momenten in hun carrière. In de ruim 15 jaar dat hij als trainer actief is, zocht hij naar antwoorden op de vragen van de mensen die hij trainde. Daarvoor dompelde hij zich onder in de wereld van beïnvloeden, storytelling, presenteren en overtuigen, en leerde hij veel van storytellers, stemcoaches, regisseurs, traumapsychologen en professionals uit de kleinkunst.
Inclusief handige tips voor online presentaties
95
97
Jeanne Bakker
Maak van verhalen je superkracht
In dit boek onthullen we de kunst van het vertellen van verhalen op een toegankelijke en praktische manier. Vergeet ingewikkelde storytellingtechnieken die je elders tegenkomt: hier leer je drie soorten verhalen te maken die gegarandeerd impact hebben op je publiek.
98
99
Net verschenen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan