Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven
11 november 2016 | Fred Rutgers

Dit is alweer het tweede boek uit de serie Experttips waar ik een recensie over mag schrijven. Als auteur van inmiddels vijf boeken was ik direct nieuwsgierig. Ik leef volgens het principe dat je nooit te oud bent om wat nieuws te leren en ik kan je vertellen, dit boek heeft ook mij weer een paar mooie nieuwe inzichten opgeleverd.

Als ondernemer kan het schrijven van een boek van zeer grote toegevoegde waarde zijn. Stel je eens voor: Je zit in de auto en je wordt gebeld door een onbekend nummer. Je neemt op en een vrouw aan de andere kant van de lijn zegt; ‘Ik heb je boek gelezen en jouw aanpak spreekt mij heel erg aan, volgens mij weet jij waar je over praat, dus ik wil graag een afspraak met je maken’. Zeg eens eerlijk hoe vaak is jou dit al overkomen in je carrière?

Nou geloof mij maar als ervaringsdeskundige, als jij een goed boek over je vak hebt geschreven gaat dit ook jou overkomen! Maar ja, hoe pak je dat aan om een boek te schrijven over je vak dat ervoor zorgt dat ook jouw telefoon, en nog mooier ook je kassa gaat rinkelen.

Daisy Goddijn heeft haar unieke BESTSELLER methode ontwikkeld waarmee zij jou stap voor stap door het proces heen lijdt dat uiteindelijk ervoor zal zorgen dat ook jij kunt gaan scoren met een mooi boek.

Je kunt natuurlijk gewoon een boek schrijven net zoals ik deed bij mijn eerste boek, maar voor je het weet loop je dan tegen dezelfde teleurstellingen aan als ik toen deed. Je bent supertrots op je boek, maar uiteindelijk vallen de verkopen tegen en bereik je niet het effect dat je wilde bereiken. Dat komt niet perse omdat je geen goed boek hebt geschreven, (zelf ben ik ook nu nog steeds trots op Dus jij wilt verkoper worden, man ga toch vissen!) Je hebt het gewoon niet slim genoeg aangepakt.

Het spreekwoord is niet voor niks ‘Failing to plan, is planing to fail!’ nou met het schrijven van een boek is dat zeker waar! En in Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven staan tips die je echt helpen om het goed aan te pakken. Begin met een helder plan dat voldoet aan de tips van Daisy en voorkom dat je het net als ik op de harde manier moet leren! Daisy leert je bijvoorbeeld om slim te kiezen voor wie je jouw boek gaat schrijven. Hoe kies je die doelgroep? En ook niet onbelangrijk, hoe bereik je die doelgroep met je boek? En hoe zorg je ervoor dat het boek dat jij gaat schrijven ook echt bijdraagt aan het realiseren van jouw ondernemersdoelstellingen. Gemakkelijk gezegd misschien, maar neem van mij aan, zonder de tips van Daisy is dat echt niet iets wat je zomaar even doet!

Een belangrijke tip is ook dat je jezelf moet beperken bij het schrijven van je boek. Als je wilt dat jouw boek een echte bestseller wordt, dan doe je er heel erg verstandig aan om het te schrijven volgens het bestseller stappenplan.

Als ondernemer lever jij jouw klanten goederen en/of diensten. Bij het schrijven van een boek moet je vooral niet vergeten dat de volgende stelregel altijd van toepassing is; In een boek vertel je jouw lezers wat ze moeten doen. Met je diensten help je ze hoe ze het moeten doen.

In dit boek legt Daisy uit dat je om succesvol een boek te schrijven het belangrijk is om een methode of een stappenplan te ontwikkelen, nou ik wil daar graag een aanvulling op maken. Stap één, koop dit boek en lees het voordat je begint!

Fred Rutgers is retailtrendwatcher en retailexpert. Hij schreef daarnaast verschillende boeken over retail. Hij helpt winkeliers om te bouwen aan het onderscheidend vermogen van hun winkel. Klanten willen zich verbonden voelen met een winkel. Daarom moet een winkel de klanten een unieke beleving en een aangename ervaring bezorgen. In die zin is een winkel net een merk, met een unieke lading en een bijzonder verhaal!