Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

ReWork

Change the Way You Work Forever

Paperback Engels 2010 1e druk 9780091929787
Verkooppositie 2053Hoogste positie: 143
Nog niet verschenen, verschijningsdatum onbekend.
19,74

Samenvatting

Technologie die duizenden euro's kost, is nu voor een paar euro's te krijgen of soms zelfs gratis. Iets dat een paar jaar geleden onmogelijk was, is nu simpel. Dat betekent dat iedereen een bedrijf kan beginnen.

Dat kunt u zelfs zonder 80-urige werkweken te draaien en uw spaargeld over de balk te gooien. U kunt ondernemen terwijl uw huidige baan u van een regelmatige geldstroom voorziet. Vergeet businessplannen, vergaderen, kantoorruimte - u heeft het allemaal niet nodig.

'ReWork' is met duidelijke taal en een simpel-is-beter benadering een perfect boek voor iedereen die ervan droomt voor zichzelf te beginnen. Hardcore ondernemers, small-business eigenaren, mensen die vast zitten in een saaie baan en daar vanaf willen, en artiesten die niet van een schijntje rond willen komen, vinden allemaal waardevolle inspiratie en begeleiding in dit boek. It's time to rework work.

Specificaties

ISBN13:9780091929787
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Vermilion
Druk:1
Hoofdrubriek:Werk en loopbaan

Expertrecensies (3)

recensie
Rework
Carla Verwijs | 22 december 2010
Het is tijd om (potentiële) ondernemers te vertellen hoe werk ook kan worden geregeld, moeten Jason Fried en David Heinemeier Hansson hebben gedacht. Hun bedrijf 37signals is zeer succesvol en dat is niet gekomen omdat ze 'de' regels van ondernemerschap hebben gevolgd. Fried en Hansson hebben hun eigen, simpele filosofie en die delen ze graag met u in het boek 'Rework'. 
Lees verder
recensie
Klein, snel en slim
Hans van der Klis | 7 oktober 2010
Hun bedrijfsblog Signal vs. Noise (http://37signals.com/svn/) schijnt buitengewoon goed gelezen te worden. Nu hebben softwareondernemers Jason Fried en David Heinemeier Hansson hun ideeën over het leiden van een bedrijf ook aan het papier toevertrouwd: 'ReWork'. Het is een aanstekelijk boek geworden waaruit een grote afkeer van kouwe drukte spreekt.
Lees verder
recensie
ReWork
Bas van Vlierden | 23 september 2010
'Ignore this book at your own Peril.' Dat is wat marketinggoeroe Seth Godin zegt over 'ReWork', dat werd geschreven door de oprichters van het succesvolle softwarebedrijf 37signals. De auteurs, Jason Fried en David Heinemeier Hansson, leggen uit welke regels zij hebben gehanteerd om te komen tot dat succes. Ze geven adviezen die vaak haaks staan op wat we geleerd hebben in onze studies Bedrijfskunde en opleiding tot MBA. Niet omdat ze zo graag tegendraads zijn, maar omdat ze vinden dat binnen veel bedrijven dingen logischer, sneller, gemakkelijker en effectiever kunnen. Van deze 'practice what you preach'-auteurs geen strategische lulkoekbingo maar ruim 80 concrete en scherpe adviezen om het verschil te maken. Hieronder 5 willekeurige voorbeelden.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Heinemeier Hansson: 'Winst is het enige dat telt'
Jeroen Ansink 4 mei 2011 In ReWork gooit internetondernemer David Heinemeier Hansson alle wetten van management en ondernemerschap overboord. Een gesprek met een naar Amerika geëmigreerde Deen die niets liever wil dan klein blijven. ‘Fortune 500 bedrijven zijn doorgaans te stom om te veranderen.’

Over Jason Fried

Jason Fried is medeoprichter en CEO van Basecamp. Hij begon het bedrijf in 1999 en runt de zaken sinds die tijd. Samen met David schreef hij Getting Real, Rework en Remote. Als het om business gaat, vindt hij dat dingen eenvoudig zijn tot je ze gecompliceerd maakt. En als het om leven gaat: we proberen allemaal om er al doende achter te komen hoe dat moet.

Andere boeken door Jason Fried

Inhoudsopgave

Introduction

- First
The new reality

- Takedowns
Ignore the real world
Learning from mistakes is overrated
Planning is guessing
Why grow?
Workaholism
Enough with 'entrepreneurs'

- Go
Make a dent in the universe
Scratch your own itch
Start making something
No time is no excuse
Draw a line in the sand
Mission statement impossible
Outside money is Plan Z
You need less than you think
Start a business, not a startup
Building to flip is building to flop
Less mass

- Progress
Embrace constraints
Build half a product, not a half-assed product
Start at the epicentre
Ignore the details early on
Making the call is making progress
Be a curator
Throw less at the problem
Focus on what won't change
Tone is in your fingers
Sell your by-products
Launch now

- Productivity
Illusions of agreement
Reasons to quit
Interruption is the enemy of productivity
Meetings are toxic
Good enough is fine
Quick wins
Don't be a hero
Go to sleep
Your estimates suck
Long lists don't get done
Make tiny decisions

- Competitors
Don't copy
Decommoditize your product
Pick a fight
Underdo your competition
Who cares what they're doing?

- Evolution
Say no by default
Let your customers outgrow you
Don't confuse enthusiasm with priority
Be at-home good
Don't write it down

- Promotion
Welcome obscurity
Build an audience
Out-teach your competition
Emulate chefs
Go behind the scenes
Nobody likes plastic flowers
Press releases are spam
Forget about the Wall Street Journal
Drug dealers get it right
Marketing is not a department
The myth of overnight sensation

- Hiring
Do it yourself first
Hire when it hurts
Pass on great people
Strangers at a cocktail party
Resumés are ridiculous
Years of irrelevance
Forget about formal education
Everybody works
Hire managers of one
Hire great writers
The best are everywhere
Test-drive employees

- Damage control
Own your bad news
Speed changes everything
How to say you're sorry
Put everyone one the front lines
Take a deep breath

- Culture
You don't create a culture
Decisions are temporary
Skip the rock stars
They're not thirteen
Send people home at 5
Don't scar on the first cut
Sound like you
Four-letter words
ASAP is poison

- Conclusion
Inspiration is perishable

- Resources
About 37signals
37signals products

- Acknowledgements

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ReWork