The Green to Gold Business Playbook
How to Implement Sustainability Practices for Bottom-Line Results in Every Business Function
Gebonden Engels 2011 1e druk 9780470590751Samenvatting
Concurrentievoordeel door duurzaam handelen. Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar dan heeft u 'Green to Gold' nog niet gelezen.
De stijgende vraag naar grondstoffen, steeds luidere roep om duurzaamheid en strengere regelgeving maken duurzaam handelen een noodzaak. Dan Esty en P.J. Simmons geven in 'Green to Gold' een raamwerk om duurzaam handelen om te zetten in concurrentievoordeel en extra inkomsten. Het raamwerk is van toepassing op zaken als de faciliteiten, gebruikte technologie, productie en logistiek, maar bijvoorbeeld ook op de marketing en zelfs boekhouding. De tips en tools die u krijgt aangereikt zijn bovendien in de praktijk bewezen succesvol.
Trefwoorden
duurzaamheid milieu eco-strategie groene innovatie eco-advantage strategie eco-efficiëntie maatschappelijk verantwoord ondernemen kostenreductie duurzame bedrijfsvoering risicobeheersing concurrentievoordeel energiebesparing waardecreatie stakeholdermanagement groen ondernemen milieumanagement innovatie ketenverantwoordelijkheid klimaatverandering afvalreductie bedrijfsethiek duurzame inkoop duurzaamheidsrapportage compliance duurzame productontwikkeling groene marketing medewerkersbetrokkenheid benchmarking duurzame logistiek
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Acknowledgments
Part One Introduction
1. Why Every Business Needs an Eco-Strategy
2. How to Use This Book
Part Two Gear Up: What Leaders Need to Know
3. Building a Winning Eco-Advantage Strategy: Top 10 Action Items
4. Making the Internal Business Case for Going Greener
Part Three Analyze: Identify Your Eco-Risks and Opportunities
5. Spot the Eco-Issues that Could Impact Your Bottom Line
6. Assess and Measure Your Environmental Impacts
7. Benchmark Your Performance against Competitors and Best Practices
Part Four Strategize: How Each Business Function Can Benefit and Contribute
8. Office Activities
9. Buildings and Facilities
10. Information Technology
11. Product Design
12. Sourcing and Procurement
13. Manufacturing and Processing
14. Logistics and Transport
15. Marketing and Sales
16. Legal and Regulatory Affairs
17. Accounting and Finance
Part Five Mobilize: Execute and Engage
18. Create an Action Plan—and Execute
19. Build Your Climate Change Plan
20. Mobilize Employees and Build an Eco-Advantage Culture
21. Engaging Stakeholders
Part Six Optimize: Evaluate, Report, and Reassess
22. Communicate and Report Results
23. Celebrate Success and Promote Continuous Improvement
Notes
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan