Lees verder
Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab.
Meer over Gary HamelWhat Matters Now
How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation
Gebonden Engels 2012 1e druk 9781118120828Samenvatting
Hedendaagse leiders worden geconfronteerd met een wereld waarin het ongekende de norm is. Waar men ook kijkt, overal om ons heen zien we het uitzonderlijke gebeuren: zakenkranten die het kapitalisme afschrijven, honderd jaar oude businessmodellen die van de ene op de andere dag irrelevant blijken te zijn, de klant die zijn macht laat gelden en social media die de wijze waarop wij communiceren radicaal veranderen. Zekerheden bestaan niet meer en het vertrouwen is broos.
Gary Hamel beschrijft in 'What Matters Now waar het nieuwe management moet beginnen. Wat zijn de fundamentele kwesties die bepalen of uw organisatie floreert of ten onder gaat in de komende jaren? Hij identificeert vijf aandachtspunten: waarden, innovatie, aanpassingsvermogen, passie en ideologie.
Hamel presenteert vervolgens een essentieel stappenplan voor managers die hun klanten willen blijven verbazen, bureaucratie willen bestrijden, de winstgevendheid willen vergroten en pionier willen zijn op het gebied van duurzaamheid. Kortom: het offensief willen kiezen en op veranderingen anticiperen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Gary Hamel
Inhoudsopgave
SECTION 1: Values Matter Now
1.1 Putting First Things First
1.2 Learning from the Crucible of Crisis
1.3 Rediscovering Farmer Values
1.4 Renouncing Capitalism's Dangerous Conceits
1.5 Reclaiming the Noble
SECTION 2: Innovation Matters Now
2.1 Defending Innovation
2.2 Cataloging the World's Greatest Innovators
2.3 Inspiring Great Design
2.4 Turning Innovation Duffers into Pros
2.5 Deconstructing Apple
SECTION 3: Adaptability Matters Now
3.1 Changing How We Change
3.2 Becoming an Enemy of Entropy
3.3 Diagnosing Decline
3.4 Mourning Corporate Failure
3.5 Future-Proofing Your Company
SECTION 4: Passion Matters Now
4.1 Exposing Management's Dirty Little Secret
4.2 Putting Individuals Ahead of Institutions
4.3 Building Communities of Passion
4.4 Reversing the Ratchet of Control
4.5 Reinventing Management for the Facebook Generation
SECTION 5: Ideology Matters Now
5.1 Challenging the Ideology of Management
5.2 Managing Without Hierarchy
5.3 Escaping the Management Tax
5.4 Inverting the Pyramid
5.5 Aiming Higher
Appendix: The Half Moon Bay "Renegade Brigade"
Notes
Acknowledgments
About the Author
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan