Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing E-commerce & E-business
E-commerce & E-business
E-commerce & E-business
Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland.

Meer over de auteurs
Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Peter Streefkerk

E-commerce & E-business

Paperback Nederlands 2020 9789001593513
20 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1764Hoogste positie: 110
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
64,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

E-commerce en E-business zijn in een stroomversnelling geraakt door de technologische evolutie. Deze maakt het mogelijk goederen en diensten efficiënter samen te stellen en te verkopen mits organisatie- en businessmodellen hierop worden aangepast. E-commerce & E-business beschrijft hoe organisaties met internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever kunnen inrichten.

De maximalisatie van de klantwaarde staat hierbij centraal. Het boek is compact en volledig: businessmodelinnovatie, internet-technologie, inkoop, CRM en productie, logistiek en managementinformatie, komen alle aan bod. Het boek leert hoe een organisatie de groei naar een volwaardige e-businessorganisatie kan plannen en organiseren. Ieder hoofdstuk eindigt met vragen en een praktijkcase, zodat de student de gestelde leerdoelen haalt. In de nieuwe editie staat e-commerce meer centraal. Alle hoofdstukken zijn geactualiseerd met de nieuwste ontwikkelingen en voorzien van praktijkvoorbeelden.

- Gedegen kennismaking met e-business en e-commerce;
- koppelt modellen en onderzoeksresultaten aan de dagelijkse praktijk;
- nieuwe editie met meer aandacht voor e-commerce en online klantwerving.

Op www.ebusiness.noordhoff.nl vindt de student toetsvragen en een begrippentrainer. Op het docentendeel zijn powerpoints met figuren en tabellen, collegesheets en uitwerkingen van vragen en antwoorden in het boek te vinden. Tevens kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.

Doelgroep
Voor studenten die een economische of technische opleiding in het hoger onderwijs volgen, vanaf het eerste studiejaar.

Specificaties

ISBN13:9789001593513
Trefwoorden:E-business
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:380
Uitgever:Noordhoff
Druk:2
Verschijningsdatum:8-4-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

E-commerce & E-business - Veelomvattend
Eric van Arendonk | 22 juni 2020
Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een  veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
Lees verder
E-Business
Sjors van Leeuwen | 16 juli 2015
Toen in 1999 de klassieker Internet Strategie van managementgoeroe Ben Tiggelaar verscheen was E-business nog braakliggend terrein. De eerste generatie statische websites had net zijn intrede gedaan en internetters van het eerste uur belden massaal in via trage modems en onbetrouwbare internetverbindingen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
20 stemmen
14
3
0
0
3
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marjolein Visser

Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland. Sinds die tijd werkt zij als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Marjolein Visser is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad. Als marketingconsultant adviseerde zij in de afgelopen 25 jaar tientallen organisaties, vooral in financiële dienstverlening, zakelijke dienstverlening en zorg. Daarnaast is zij vakinhoudelijk coach voor CMO’s en marketingmanagers, (gast)docent aan master- en hbo-opleidingen en verzorgt zij in company trainingen en intervisiesessies. Marjolein Visser is met Berend Sikkenga initiatiefnemer en auteur van het succesvolle Basisboek Online Marketing en de boeken Social Media Management, E-business en het Engelstalige Digital Marketing Fundamentals (met Mike Berry).

Andere boeken door Marjolein Visser

Bekijk alle boeken

Over Berend Sikkenga

Berend Sikkenga † (Senior Marketing Professional) was een gepassioneerde digital manager met bijna twintig jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Hij was als Director E-commerce & Grocery bij LEGO verantwoordelijk voor sales en omnichannel in de Benelux. Hij verzorgde daarnaast trainingen en gastcolleges en was meerdere jaren auteur in het Marketingfacts Jaarboek. Sikkenga startte zijn carrière bij internetadviesbureau Red Hot Minute (voorheen Booleanpark) en gaf daarna in verschillende functies leiding aan marketing-, sales- en servicemanagement bij Essent en Ziggo.

Andere boeken door Berend Sikkenga

Bekijk alle boeken

Over Peter Streefkerk

Peter Streefkerk is mede-eigenaar van Starck Training & Development en eigenaar van Respect Inkoopconsultancy. Hij houdt zich bezig met interim-management, advisering, projectmanagement, training en coaching op het gebied van contractmanagement en inkoop. Hij is auteur van de boeken Inkopen voor Dummies, Inkoop, mede-auteur van het boek E-commerce & E-business en een groot aantal artikelen over contractmanagement en inkopen. Samen met Octavia Siertsema is hij auteur van een podcast-serie over aanbesteden (allesoveraanbesteden.nl).

Andere boeken door Peter Streefkerk

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1 Introductie in e-business en e-commerce 09
1.1 E-business, de waardeketen en de supply chain 10
1.2 Specifieke aspecten van e-business 16
1.3 E-business in productie-, retail- en dienstverlenende organisaties 20
1.4 E-business en informatiesystemen 25
1.5 Opbouw van dit boek 27
Samenvatting 29
Kernbegrippen 31
Vragen 33
Casus Ministry of Supply test productie ‘on demand’ 33

2 Businessmodelinnovatie 39
2.1 E-business en strategie 40
2.2 Businessmodel 47
2.3 E-business en het Business Model Canvas 50
2.4 Realiseren en innoveren van het businessmodel 63
2.5 Rol van e-business in het businessmodel 65
Samenvatting 67
Kernbegrippen 69
Vragen 73
Casus Kleertjes.com heeft een succesvolle strategie 74

3 Online klantenwerving 79
3.1 Kopen via internet 80
3.2 Online marketingdoelstellingen 81
3.3 Online branding 84
3.4 Bezoekers werven 88
3.5 Kernprestatie-indicatoren voor online klantenwerving 95
Samenvatting 97
Kernbegrippen 98
Vragen 100
Casus Online klantenwerving is een succespijler van Corendon 101

4 Online verkoop 105
4.1 De keuze voor een online verkoopkanaal 106
4.2 Bezoekers van de webwinkel boeien 115
4.3 Gebruikers van de webwinkel laten beslissen 120
4.4 Beslissers via de webwinkel laten bestellen 124
4.5 Bestellers van de webwinkel laten betalen 128
4.6 Klanten van de webwinkel binden 130
4.7 Kernprestatie-indicatoren voor online verkoop 131
Samenvatting 133
Kernbegrippen 135
Vragen 139
Casus Bidfood: van traditionele groothandel naar 100% online platform 140

5 E-procurement 145
5.1 Inkoop binnen de keten 146
5.2 Afbakening van inkoop 147
5.3 Inkoopautomatisering 151
5.4 E-procurement 154
5.5 Purchase-to-pay 162
5.6 Overwegingen bij het kiezen voor e-procurement 163
5.7 Implementatie van e-procurementsoftware 166
5.8 Ontwikkelingen automatisering en invloed op inkoop 172
5.9 Kernprestatie-indicatoren voor e-procurement 175
Samenvatting 179
Kernbegrippen 181
Vragen 186
Casus: Implementatie e-procurementoplossing biedt ERIKS louter voordelen 187

6 E-fulfilment en e-manufacturing 191
6.1 Cocreatie 192
6.2 E-fulfilment 194
6.3 Het e-fulfilmentproces 203
6.4 Traditionele retaillogistiek versus e-commercelogistiek 217
6.5 E-manufacturing 218
6.6 Kernprestatie-indicatoren voor e-fulfilment en e-manufacturing 220
Samenvatting 224
Kernbegrippen 226
Vragen 229
Casus Bol.com en CB Logistics 229

7 Online customer relationship management 235
7.1 Opbouwen en onderhouden van winstgevende klantrelaties 236
7.2 Doelstellingen van CRM 237
7.3 E-CRM-proces 238
7.4 Zes pijlers van e-CRM 240
7.5 Systemen voor e-CRM 249
7.6 CRM-analysetechnieken 251
7.7 Online klantenservice 255
7.8 Social CRM 259
7.9 Kernprestatie-indicatoren voor e-CRM 263
Samenvatting 264
Kernbegrippen 266
Vragen 269
Casus: KPN verbetert klantrelatie via maatproposities 269

8 Managementinformatie 273
8.1 Belang van data en managementinformatie 274
8.2 Business intelligence 275
8.3 Formuleren van kernprestatie-indicatoren voor e-business en e-commerce 277
8.4 Datawarehouse en de BI-omgeving 281
8.5 Gegevens verzamelen 283
8.6 Big data 287
8.7 Fouten bij het verwerken en integreren 290
8.8 Integratie van hardware en software 292
8.9 Gegevens analyseren 295
8.10 Gegevens presenteren 304
Samenvatting 307
Kernbegrippen 309
Vragen 313
Casus Combinatie klantgegevens en social media geven KLM vleugels 314

9 Planning en organisatie 319
9.1 IT-infrastructuur van e-business 320
9.2 Verandermanagement 326
9.3 Projectmanagement 338
Samenvatting 351
Kernbegrippen 354
Vragen 358
Casus Wehkamp is voortdurend in beweging 359

Geraadpleegde literatuur 362
Illustratieverantwoording 366
Over de auteurs 368
Register 370

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Management Control
    Frank Hartmann
    Management Control
    € 62,95
  • Copy & Concept
    Bert Tobokholt
    Copy & Concept
    € 54,95
  • Interculturele competenties
    Patrick Janssen
    Interculturele competenties
    € 54,95
  • BiSL Next Courseware
    Yvette Backer
    BiSL Next Courseware
    € 59,67
  • Gespreksvoering in de juridische praktijk
    Victoria van den Doel
    Gespreksvoering in de juridische praktijk
    € 41,50
  • Basisboek Online Marketing
    Marjolein Visser
    Basisboek Online Marketing
    € 75,95

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    E-commerce, winkelen en de winkelwagen

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        E-commerce & E-business

        E-commerce & E-business
        Marjolein Visser , Berend Sikkenga , Peter Streefkerk
        /