Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Inleiding tot de marketing

Paperback Nederlands 2015 9789001797096
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Dit boek laat studenten kennismaken maken met het vakgebied marketing en leert ze hoe ze een slagvaardig marketingbeleid kunnen uitstippelen.

'Inleiding tot de marketing' gaat in op actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op marketinggebied. Het belicht bijvoorbeeld uitgebreid de doorbraak van online marketing, de invloed van sociale media op het koopgedrag en de toenemende internationalisering van het management. Het boek is zeer compleet, maar dankzij de compacte en toegankelijke schrijfstijl van de auteur is het toch beknopt.

In deze vierde druk wordt meer aandacht besteed aan strategieontwikkeling, onlinemarketing, de sociale media en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Verder belicht het nieuwe communicatiemethoden, niet alleen in consumentenmarketing maar ook in business-to-business- en dienstenmarketing. Er is ook een hoofdstuk toegevoegd over internationale marketing. Een andere opvallende verandering is de integratie van een aantal inspirerende voorbeelden en mini-cases over de Nederlandse marketingsituatie, die de relatie tonen tussen de marketingtheorie en -praktijk.

'Inleiding tot de marketing' is met name geschikt voor opleidingen waarbij marketing deel uitmaakt van het curriculum, maar geen kernvak is.

Website:
- Toetsvragen
- Begrippentrainer
- Flitscolleges
- PowerPoint presentaties

Specificaties

ISBN13:9789001797096
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:350
Uitgever:Noordhoff
Druk:4
Verschijningsdatum:18-8-2015

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bronis Verhage

Bronis Verhage is een van Nederlands bekendste schrijvers op het gebied van de marketing. Hij heeft meer dan honderd publicaties op zijn naam staan. Honderdduizenden studenten hebben zijn boeken in het hoger onderwijs gebruikt. Hoewel hij graag in Zeeland, aan de kust, woont, brengt hij – als Amerikaans ingezetene – veel tijd door in de Verenigde Staten van Amerika. Daar ontwikkelde hij, tijdens zijn studie, al vroeg een passie voor het vak marketing. Na het behalen van een MBA in Texas was zijn eerste job dan ook in marketing management, bij een Nederlandse multinational. Sindsdien houdt hij zich vooral bezig met strategische marketingkwesties, met name op de internationale markt. Verhage heeft lesgegeven op de University of Texas at Austin, Universiteit Nyenrode, Interfaculteit Bedrijfskunde (Delft), de Erasmus Universiteit en Rotterdam School of Management. Hij is als Professor of Marketing verbonden aan Georgia State University in Atlanta, onder meer in het (executive) MBA-programma. Deze studie wordt – in de jaarlijkse ranglijsten van business schools – gekwalificeerd als een van de top-10 opleidingen in de VS. Verhage reist regelmatig tussen Amerika en Europa, probeert de voornaamste ontwikkelingen op beide continenten actief te volgen en de grondslagen van de marketing – zowel in het onderwijs als in de praktijk – voortdurend toe te passen.

Andere boeken door Bronis Verhage

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Over de auteur

1. Wat is marketing?
2. Marketingplannen en strategieontwikkeling
3. Koopgedrag van klanten
4. Marktsegmentatie
5. Marktonderzoek
6. Productmanagement en dienstenmarketing
7. Productstrategieën
8. Marketingcommunicatie
9. Salesmanagement
10. Prijsbeslissingen
11. Distributiebeleid
12. Internationale marketing
13. Marketingplanning

Literatuuropgave
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Inleiding tot de marketing