
Lees verder
Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland.
Meer over de auteursE-business is een uitdagend vakgebied, dat in een stroomversnelling is geraakt door alle technologische ontwikkelingen. Goederen en diensten kunnen steeds efficiënter worden samengesteld en verkocht. Marketingcommunicatie, logistiek en klantenservice zonder de inzet van internet zijn al bijna ondenkbaar.
Ook kiezen steeds meer organisaties ervoor om hun systemen naadloos aan te laten sluiten op die van partners in de bedrijfsketen. Zo ontstaat een vloeiend proces, waarbij iedere partij op elk moment beschikt over de data die nodig zijn om klanten optimaal te bedienen.
'E-business' beschrijft vanuit een commerciële invalshoek hoe organisaties met behulp van internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever inrichten. Maximalisatie van de klantwaarde staat centraal.
De vele voorbeelden en afbeeldingen maken het boek toegankelijk. Er wordt steeds een koppeling gelegd met de dagelijkse praktijk. Ieder hoofdstuk eindigt met de vragen en een praktijkcase, zodat studenten hun kennis kunnen testen.
Met de unieke code aan de binnenzijde van dit boek krijg je toegang tot de digitale ondersteuning via www.e-business.noordhoff.nl: toetsen voor tentamenvoorbereiding, begrippentrainer en -test, en uitwerkingen, collegesheets en unieke docentvragen voor docenten.
‘We leven in een turbulente wereld. Dat vraagt om mensen die creatief en ondernemend de kansen grijpen die e-business biedt. Dit HBO-boek is lekker leesbaar en gebaseerd op recente inzichten. Het gapende gat tussen onderwijs en e-commerce wordt met dit boek een flink stuk kleiner.’
Wijnand Jongen – Director Thuiswinkel.org
‘Dit boek levert de juiste context, balans en praktijkvoorbeelden voor studenten en professionals die willen begrijpen welke impact E-business heeft op de industrie, business modellen en organisaties. Het geeft duidelijke richting en handvatten die bruikbaar zijn bij het bedenken en implementeren van E-business concepten voor organisaties en bedrijven.’
Gerard Smit, CTO Belgium, Netherlands, Luxembourg IBM
‘Bij DHL hebben we geleerd dat je een toonaangevende positie alleen kunt verdienen door te investeren. In middelen én in de kennis van mensen. Dit boek draagt serieus bij tot kennisvergroting op het gebied van e-business. Het is een must-read voor iedereen die iets in dit vakgebied wil betekenen.’
Wouter van Benten, CEO DHL Parcel Benelux