Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Retailmarketing
U heeft gezocht op 9789001862954. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
Retailmarketing
Retailmarketing
Frank Quix

Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Meer over Frank Quix
Frank Quix

Retailmarketing

Paperback Nederlands 2019 9789001593438
13 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 14 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 744Hoogste positie: 5
Niet leverbaar.
70,95
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In Retailmarketing staat de vraag centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht. Dit in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp, die vooral ingaan op wat retailing is.

Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over retail en brengt hen tegelijkertijd begrip bij over deze branche. Een handboek voor studenten die zich voorbereiden op een carrière in de retail, maar ook voor professionals in het vak.

De vraag hoe retailing in zijn werk gaat is relevant voor mensen die aan het werk gaan of zijn in een bestaande bedrijfsetting. De uitdaging ligt dan meestal vooral bij het optimaliseren van de bestaande operatie (zowel op het gebied van de marktbenadering, als op het gebied van de interne procesvoering) en minder bij het opzetten van volkomen nieuwe retailformules.

In deze herziene, zevende editie zijn nieuwe cases toegevoegd en is volop aandacht voor de nog steeds toenemende rol van online marketing. Statistieken en retail-inzichten en -trends zijn in deze editie geactualiseerd.

Op de bijbehorende website bij Retailmarketing vinden studenten toetsvragen en de Trendtool. Docenten hebben online toegang tot collegesheets, figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten bovendien zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten. Ook zijn er extra, afgeschermde, toetsvragen beschikbaar waar studenten nog niet mee hebben kunnen oefenen. Toetsen kunnen geëxporteerd worden naar diverse formats.

Retailmarketing is bij uitstek geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Ondernemerschap & Retail Management en Food & Business, maar kan zeker ook bij aanverwante opleidingen en op universiteiten ingezet worden.

- Standaardwerk voor het vakgebied retailmarketing;
- uitgebreide aandacht voor operationele toepassing van de theorie;
- beantwoordt de vraag ‘Hoe werkt retailmarketing in de praktijk?’.

Specificaties

ISBN13:9789001593438
Trefwoorden:retail marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:548
Uitgever:Noordhoff
Druk:7
Verschijningsdatum:5-7-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

4.1 van de 5
13 stemmen
6
3
3
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Quix

Frank Quix groeide op in een detailhandelsgezin en studeerde Bedrijfskunde en Accountancy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij startte zijn carrière als accountant bij Moret Ernst & Young (EY), later maakte hij de overstap naar Deloitte. Sinds 2003 is hij managing director en partner van Q&A Insights & Consultancy, een adviesbureau voor retail. Dit bureau is sinds 2012 memberfirm van de Ebeltoft Group, waar Quix in 2019 bestuursvoorzitter is geworden. Quix geeft sinds 1996 les aan universiteiten, eerst aan de Rijksuniversiteit Groningen en vanaf 2005 aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij is verbonden aan de Anton Dreesmann Leerstoel voor Retailmarketing. Quix is een veelgevraagd spreker op congressen in binnen-en buitenland en geeft regelmatig workshops, incompany opleidingen bij retailers en retailgerelateerde organisaties. In 2019 verscheen de 7e druk van zijn boek Retailmarketing. Dit boek behandelt het strategische en tactische retailmarketing-proces. Andere boeken van zijn hand zijn: Gevecht om het maagaandeel, 10 retail paradoxen en een bundeling van columns die eerder zijn verschenen in vakbladen.

Andere boeken door Frank Quix

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1. Beschrijving van de branche
1. Retailmarketing
2. Goederenretail in Nederland: indelingscriteria
3. Dynamiek in de retail

Deel 2. Het strategisch en tactisch retailmarketingproces
4. Retailmarketingstrategie in breder perspectief
5. Het strategisch proces in de retail nader beschouwd
6. Marktsegmentatie en doelgroepkeuze
7. Branding en positionering
8. Kanaal- en formatstrategie en de impact op locatiebeleid

Deel 3. Externe analyse
9. Omgevingsverkenning
10. Concurrentieanalyse

Deel 4. Interne analyse
11. Het omzetbegrip in de commerciële retailfunctie
12. Omzet vanuit de vestigingsoptiek
13. Omzet vanuit productgroepen
14. Winstgevendheid

Deel 5. Vertaling van analyse naar tactiek
15. Assortiment
16. Prijs- en promotiebeleid
17. Communicatiebeleid
18. Presentatiebeleid
19. Personeelsbeleid

Deel 6. Evaluatie en controle van het retailmarketingproces
20. Evaluatie van het retailmarketingbeleid
21. Controlinstrumenten

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Aanbevolen live events...

dinsdag 28-06-2022

Jaarcongres Verandermanagement

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Politiek en politicologie
    Edwin Woerdman
    Politiek en politicologie
    € 58,95
  • Praktisch Staatsrecht
    Y.M. Visscher
    Praktisch Staatsrecht
    € 59,95
  • Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    William Stallings
    Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    € 81,80
  • Pathologie
    Mark Zelman
    Pathologie
    € 89,95
  • Groepsdynamica
    Monique Bekker
    Groepsdynamica
    € 46,50
  • Onderzoek in de (sociaal-)juridische beroepspraktijk
    Piet Hoekman
    Onderzoek in de (sociaal-)juridische beroepspraktijk
    € 46,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Retailmarketing

        Retailmarketing
        Frank Quix
        /