Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Basisboek digital analytics

Benut de kracht van databedreven marketing

Paperback Nederlands 2018 9789001878191
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1225Hoogste positie: 80
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

- Leert studenten hoe je data effectief en zinvol inzet
- behandelt alle facetten van analytics
- aandacht voor online én offline marketing.

Bij alles wat we online doen laten we digitale voetsporen na. Ook wat we in de 'echte' wereld doen wordt steeds vaker digitaal vastgelegd. Dit heeft gezorgd voor een explosieve groei in de hoeveelheid data waarover organisaties beschikken. Deze data zijn enorm waardevol. Maar hoe vertaal je die enorme hoeveelheid data naar bruikbare inzichten?

De eerste editie van Basisboek digital analytics reikt studenten en professionals de kennis en vaardigheden aan om data naar zinvolle kennis te vertalen en de marketinginspanningen te verbeteren. De brede oriëntatie maakt dit boek uniek: alle facetten van analytics komen aan bod, van de 'why' van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie.

De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het bevat actuele wetenschappelijke inzichten en biedt tegelijkertijd praktische handvatten om te communiceren over en met data.

'Basisboek digital analytics' is gericht op communicatie- en marketinggerichte opleidingen in het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer waardevol voor professionals die met digital analytics aan de slag gaan.

Specificaties

ISBN13:9789001878191
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:316
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

4.6 van de 5
10 stemmen
7
2
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Basisboek Digital Analytics - Benut de kracht van databedreven marketing
Danny Oosterveer 28 mei 2018 Je kunt geen congres bezoeken, blog lezen of krant openslaan of er wordt wel wat geroepen over data. Data is het nieuwe zwarte goud, zo wordt ons beloofd.

Over Danny Oosterveer

Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data. Hij adviseert bedrijven over de inzet van digital marketing, verzorgt trainingen en is een veelgevraagde spreker op congressen, waarbij zijn focus ligt op contentmarketing, digital analytics, advertising, zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling en social media marketing. Als schrijver en blogger is Danny Oosterveer actief voor Marketingfacts, The Next Web, Frankwatching, Emerce, SportNext en TravelNext. Ook is hij auteur van het Noordhoff-studieboek Basisboek Digital Analytics.

Andere boeken door Danny Oosterveer

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Marketing en de rol van analytics
2. Redenen voor het vergaren van data

Plan
3. Strategie en organisatie
4. Metrics
5. Consumentengedrag

Go
6. Dataverzameling
7. Privacy

Check
8. Data communiceren
9. Verbeteren
10. Big Data

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek digital analytics