Lees verder
Wilmar Zomer (1982) is adviseur bij marketingadviesbureau Flow resulting. Hij studeerde Bedrijfscommunicatie aan de Radbou Universiteit Nijmegen.
Meer over de auteursWerkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789013066982Samenvatting
Op welke manier kunt u medewerkers actief betrekken bij organisatieveranderingen? En hoe kunt u het werkoverleg daarbij inzetten als een interactief communicatiemiddel?
Veel organisatieveranderingen mislukken, met name door gebrekkige communicatie tussen leidinggevenden en medewerkers. Dit boek wil benadrukken en laten zien dat goede informatievoorziening en communicatie een cruciale rol spelen tijdens organisatieveranderingen. Daarnaast wil het managers en communicatieprofessionals overtuigen om écht te communiceren met medewerkers en collega's rond organisatieveranderingen.
Werkoverleg is hiervoor misschien wel het meest onderschatte communicatiemiddel. Aan de hand van literatuur en praktijkonderzoek wordt duidelijk gemaakt waarom. Daarnaast wordt beschreven op welke manier werkoverleg kan worden ingezet om een organisatieverandering tot een succes te maken.
Het boek is bestemd voor managers, trainers, groepsbegeleiders en communicatieprofessionals.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wilmar Zomer
Over Dirk de Natris
Inhoudsopgave
1. Aanleiding
2. Organisatieveranderingen
3. De rol van het middenkader bij organisatieveranderingen
4. Werkoverleg als intern communicatiemiddel bij verandering
5. Conclusies
6. Nawoord
Literatuur
Bijlage 1 Begrippenlijst
Bijlage 2 Tabellen
Over de auteurs
Zakenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan