Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Sales control

Beheersing van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789013091144
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat is het doel van een organisatie? Het leveren van werk, zoveel mogelijk produceren, zo goedkoop mogelijk inkopen, het leveren van topkwaliteit, efficiënter werken, continu innoveren, het verhogen van de omzet, het vergroten van het marktaandeel? Nee, dit zijn allemaal subdoelstellingen. Het primaire doel van iedere organisatie is het verdienen van geld, waardoor waarde aan de organisatie wordt toegevoegd. Een organisatie kan pas geld verdienen als ze iets verkoopt. Het proces van verkopen begint bij de aanwezigheid van een markt en eindigt nadat het geld op de bankrekening staat. Dit proces wordt het Market-to-Cashproces genoemd. Het is een van de belangrijkste processen in een organisatie.

Door dit proces te doorlopen wordt immers geld verdiend! Het proces bestaat uit drie deelprocessen, namelijk het:
-Markt-to-Salesproces met activiteiten als marktverkenning, markt-, productontwikkeling en marketing;
-Sales-to-Orderproces met activiteiten als het benaderen van potentiële klanten en het uitbrengen offertes;
-Order-to-Cashproces met activiteiten als kredietwaardigheid van een klant bepalen, order intake, facturering en het innen van geld.

Iets verkopen gebeurt door een verkooporganisatie of door de verkoopafdeling van een organisatie. Sales control is het vakgebied dat zich bezighoudt met het beheersen van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie.

Specificaties

ISBN13:9789013091144
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:140
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

4.9 van de 5
22 stemmen
20
2
0
0
0

Over Guido Frohlichs

Ir. Guido H.J.M. Frohlichs RC heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd aan de Technische Universiteit Eindhoven (TUE) met als afstudeerrichting Informatie & Technologie. Het afstudeeronderzoek werd uitgevoerd bij Philips. Na zijn studie was hij werkzaam aan de Hogeschool Zuyd in Heerlen, onder andere als projectmanager van een project voor de verbetering en uitbouw van de studierichting Bedrijfskunde. De interesse in projectmatig werkende organisaties is ontstaan tijdens zijn werkzaamheden als projectcontroller bij DSM-Engineering Stamicarbon. Gedurende deze periode werd hij ook geboeid door het vakgebied controlling. Om zich hierin verder te bekwamen heeft hij de postdoctorale opleiding tot registercontroller gevolgd aan de Universiteit van Maastricht, waarna hij controller was bij Maecon, een multiprojectorganisatie op het gebied van arbeid en economie. Nu is hij principal consultant bij FaGro, waar hij inzetbaar is als (management/financial) controller en als financieel consultant. De organisatie heeft als core business interim-management, detacheringen en consultancy op voornamelijk financieel gebied. Guido is met name gespecialiseerd in de vakgebieden projectmatig werken en managementcontrole en heeft onder andere projecten uitgevoerd voor DHL, Janshen-Hahnraths, gemeente Sittard-Geleen, Sabic Euro Petrochemicals en de Universiteit Maastricht. Hij is (co)auteur van diverse boeken en artikelen over projectmanagement & projectcontrol.

Andere boeken door Guido Frohlichs

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Dit boek in vogelvlucht
3. Het belang van het Market-to-Cashproces
4. Het Market-to-Cashproces
5. De verkooporganisatie
6. Het strategische raamwerk
7. De sales controller
8. De beheersing van het Market-to-Cashproces
9. De beheersing van de verkooporganisatie
10. Managementinformatie
11. Regelgeving en het Market-to-Cashproces

Literatuur
Glossarium
Over de auteurs
Over de serie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sales control