Ademtherapeute en coach. Na ruim twintig jaar in Munchen te hebben gewerkt, heeft ze nu een praktijk in De Bilt en geeft workshops.
Meer over Regine HerbigConstructief omgaan met irritatie en boosheid
Het hart als sleutel om woede te transformeren
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789020202793Samenvatting
Boosheid is een signaal dat basale behoeften tekortkomen. Via een innerlijke dialoog kunt u helder krijgen wat in u werd getriggerd door een conflict, en wat u nodig heeft. Vanuit uw hart kunt u de pijnlijke gevoelend die onder uw boosheid liggen met mededogen benaderen en zo uw innerlijke balans hervinden. Daarna wordt het mogelijk op vreedzame en respectvolle wijze de dialoog met de ander aan te gaan.
Regine Herbig verbindt inzichten van de westerse psychologie (vooral de Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg), oosterse wijsheid en recent wetenschappelijk onderzoek over de relatie tussen emoties, hart en brein met elkaar. In dit boek vindt u praktische voorbeelden en oefeningen om met begrip en empathie te leren communiceren met uzelf en anderen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Conditioneringen leren zien
2 De fysiologie van boosheid
3 Geestelijke aspecten
4 De innerlijke dialoog bij boosheid
5 Boosheid en het gesprek met de ander
6 Leven vanuit je hart
Overzicht van gevoelens
Overzicht van behoeften en waarden
Citaten
Literatuur
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan