

Effectief adviseren
Een kwestie van luisteren
Paperback Nederlands 2011 9789024400683Samenvatting
Haperende communicatie, adviezen die vroegtijdig stranden en eindeloos langs elkaar heen praten. In de beste organisaties komt het voor, en ook de slimste mensen maken zich er schuldig aan. Alle woorden, iedere zin, elke uiting wordt geproduceerd en verwerkt door de hersenen. Hoe komt u tot het maximale rendement in een adviessituatie? Dát is het thema van dit boek.
In 'Effectief adviseren' legt Simone Schenk uit dat de hersenen in nieuwe en spannende situaties inefficiënt werken. Bij grote veranderingen of belangrijke opdrachten dwalen de gedachten af en worden denkprocessen in beslag genomen door emoties, terwijl rationeel denken en een scherp geheugen juist hard nodig zijn voor een goed resultaat. Dat geldt met name voor adviesgesprekken, omdat mensen dan aangezet worden om te gaan met nieuwe, juist onbekende, dingen.
'Effectief adviseren' beschrijft hoe het geheugen werkt, hoe u vertrouwd kunt raken met emoties en hoe u effectiever kunt denken en kunt laten denken. U gaat letten op de inhoud en het proces tijdens het gesprek en u luistert naar wat er ongeveer in het hoofd van de ander gebeurt. In zes stappen leert u het rendement op uw boodschap te vergroten en gesprekken effectiever te voeren. Effectief adviseren is een kwestie van luisteren!
Specificaties
Expertrecensies (3)
Interviews en artikelen (1)
Over Simone Schenk
Inhoudsopgave
Inhoud
Inleiding
1. Model van de hersenen
2. De zoo: van tegenwerkende naar meewerkende hersenen
3. Het geheugen activeren
4. Gedachten in kaart brengen
5. Intermezzo
6. Adviseren met effect
Nawoord
Aanbevolen boeken
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan