Dr. Piet Bakker is Lector Massamedia en Digitalisering bij de Faculteit Journalistiek en Communicatie aan de Hogeschool Utrecht.
Meer over de auteursCommunicatiekaart van Nederland
Overzicht van media en communicatie
Paperback Nederlands 2019 10e druk 9789024425884Samenvatting
'Communicatiekaart van Nederland' brengt de mediale ontwikkelingen van de afgelopen decennia in kaart. De belangrijkste vragen daarbij zijn: hoe hebben de verschillende media zich ontwikkeld? Hoe ziet het huidige aanbod eruit? Hoe gebruiken mensen de communicatiemiddelen en wat zijn de te verwachten ontwikkelingen?
Het eerste deel gaat in op (online) kranten, tijdschriften en boeken. Het tweede deel bespreekt de ontwikkelingen van audiovisuele media, zoals televisie, film en internet. Het derde deel beschrijft de belangrijkste werkvelden die met media te maken hebben: journalistiek, (online)marketing, voorlichting, PR en Communicatie.
Uniek aan dit boek
- multimedialiteit: schakelen tussen nieuwe en traditionelere media;
- meer focus op media en de profilering op platformen;
- het meest complete media-overzicht;
- sluit aan bij de nieuwste ontwikkelingen;
- overzichtelijk en helder vormgegeven.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Otto Scholten
Inhoudsopgave
Deel 1: Printmedia
1. Kranten en nieuwsmerken
2. Magazines, print en online
3. Boeken
Deel 2: Audiovisuele media
4. Omroep en overheidsbeleid 1930-2018
5. Radio
6. Televisie
7. Film en bioscoop
8. Internet.
Deel 3: Communicatie
9. Reclame
10. Public relations, voorlichting, corporate communicatie en communicatiemanagement
11. Journalistiek
Literatuur
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan