Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Kwaliteitsmanagement
Kwaliteitsmanagement
Kwaliteitsmanagement
Bernadette van Pampus Bernadette van Pampus is zelfstandig organisatieadviseur te Amsterdam en werkte zowel voor profit- als non-profitorganisaties. Meer over Bernadette van Pampus
Bernadette van Pampus: ‘Kwaliteits- management is een zaak van het hoofd en het hart’ Bert Peene 6 april 2010 Bernadette van pampus schreef twee boeken over kwaliteitmanagement: Kwaliteitsmanagement en Kwaliteitsmanagement en interne auditing, en een derde boek is in de maak. M&L sprak even met haar over kwaliteit en kwaliteit. Lees het volledige artikel
Bernadette van Pampus

Kwaliteitsmanagement

Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg

Paperback Nederlands 2019 9789024426881
11 beoordelingen
Verkooppositie 525103 dagen in de top 100
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
42,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Kwaliteitsmanagement' is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid.

Positief veranderingsproces middels kwaliteitszorg
Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn. In tien hoofstukken komen onderwerpen aan bod als bewustwording, richting, proces managen, auditing, het INK-managementmodel, ISO 9000 en certificatie.

Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht.

Wat is er nieuw in deze vierde druk?
- Aansluiting bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement.
- Beschrijving van de nieuwe ISO 9001 norm (onder andere High Level Structure).
- Voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector.

Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs én voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.

Specificaties

ISBN13:9789024426881
Trefwoorden:kwaliteit, kwaliteitsmanagement, kwaliteitsverbetering, kwaliteitszorg
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:4
Verschijningsdatum:25-4-2019
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Jaap Hollaar | 28 maart 2008
Over het onderwerp kwaliteitsmanagement is in de afgelopen jaren al veel geschreven. Ondanks alle publicaties is het invoeren van kwaliteitsmanagement voor veel organisaties geen sinecure. Opnieuw verschijnt nu een boek over dit onderwerp van de auteur Pampus.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
11 stemmen
6
2
3
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Bernadette van Pampus: ‘Kwaliteits- management is een zaak van het hoofd en het hart’
Bert Peene 6 april 2010 Bernadette van Pampus is van vele markten thuis. Ze werkte in dienstverband en als zelfstandig adviseur; voor overheden, non-profit organisaties en in het bedrijfsleven. Altijd ging het daarbij op de een of andere manier over kwaliteit. Geen wonder dat ze daar uiteindelijk haar beroep van heeft gemaakt: kwaliteit in organisaties. Ze schreef er twee boeken over, Kwaliteitsmanagement en Kwaliteitsmanagement en interne auditing, en een derde boek is in de maak. Een gesprek over kwaliteit en kwaliteitsmanagement.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Bernadette van Pampus

Bernadette van Pampus is zelfstandig organisatieadviseur te Amsterdam en werkte zowel voor profit- als non-profitorganisaties. Als adviseur is zij vooral actief op het gebied van kwaliteits- en procesmanagement, beleid en strategie.

Andere boeken door Bernadette van Pampus

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1 Wat is kwaliteit?
1.1 De geschiedenis
1.2 Alle begrippen op een rijtje
1.3 Structuur en cultuur
1.4 Kwaliteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen
1.5 Met het doel voor ogen
1.6 Tot slot

2 Bewustwording en consequenties van een gekozen richting
2.1 Motivatie
2.2 Waarom?
2.3 Nadenken over de consequenties op korte en lange termijn
2.4 Het traject
2.5 Tot slot

3 Richting
3.1 Beleidsinstrumenten
3.2 Missie
3.3 Visie
3.4 Strategie
3.5 Beleid
3.6 Doelstellingen
3.7 Implementatie strategie en beleid
3.8 Feedback
3.8.1 Demingcirkel
3.8.2 Kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren
3.9 Van strategie en beleid naar plan van aanpak
3.10 Informatievoorziening

4 Procesmanagement
4.1 Wat is een proces?
4.2 Activiteitengericht versus procesgericht
4.3 Procesbeheersing
4.4 Procesverbetering
4.5 Procesmanagement
4.6 Herkennen en beschrijven
4.7 Procesbeschrijvingen
4.8 Tot slot

5 Continu beheersen en verbeteren 1
5.1 Kwaliteitsbeheersing en -verbetering
5.2 Meetinformatie
5.3 De metingen
5.4 Registreren
5.5 Correctieve, corrigerende en preventieve maatregelen
5.6 Analyseren
5.7 Verbetering
5.8 De Demingcirkel: plan, do, check en act
5.9 Lean management
5.10 Six Sigma
5.11 Tot slot: enkele tips

6 Auditing
6.1 De audit
6.2 De auditor
6.3 Het auditproces
6.4 ISO 19011
6.5 Tot slot

7 De organisatie van de kwaliteitszorg
7.1 Kwaliteitsmanager of organisatieadviseur?
7.2 Proceseigenaren
7.3 Beheer documentatie
7.4 Beheersing van (kwaliteits)registraties
7.5 Stuurgroep kwaliteit
7.6 Directiebeoordeling/management review
7.7 Kwaliteitszorg en informatievoorziening
7.8 Keuze voor een kwaliteitsmodel

8 Het INK-managementmodel
8.1 Oorsprong
8.2 Het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK)
8.3 Het INK-managementmodel
8.4 Tien aandachtsgebieden
8.5 PDCA-cirkel (Demingcirkel) en IMWR-cirkel
8.6 De vijf organisatiegebieden
8.7 De vijf resultaatgebieden
8.8 Verbeteren en vernieuwen
8.9 Vijf fundamentele kenmerken
8.10 De vier dimensies
8.11 De stappen van het INK-managementmodel
8.12 En dan: ambitie bepalen
8.13 Implementatie
8.14 Reflectie
8.15 Referentiekader

9 ISO 9000 en certificatie
9.1 Oorsprong
9.2 Waarom certificatie?
9.3 Structuur
9.4 Het certificatieproces
9.5 Praktische invoering ISO 9001-norm

10 Tot slot
10.1 Inventarisatie
10.2 Norm of model
10.3 Adviseur
10.4 Aansturing
10.5 Veranderingstraject
10.6 En dan?

Literatuur
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Organisatie en verandering in de praktijk
    Anton Cozijnsen
    Organisatie en verandering in de praktijk
    € 61,75
  • Gezondheidspsychologie
    Val Morrison
    Gezondheidspsychologie
    € 61,95
  • Vraagbaak Nederlands
    Eric Tiggeler
    Vraagbaak Nederlands
    € 37,95
  • Modern marketingmanagement
    Gert-Jan Scheers
    Modern marketingmanagement
    € 71,95
  • De maatschappelijke context van sociaal werk
    Galina van der Weert
    De maatschappelijke context van sociaal werk
    € 35,95
  • Corporate Governance
    Frans van Luijt
    Corporate Governance
    € 41,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwaliteitsmanagement

        Kwaliteitsmanagement
        Bernadette van Pampus
        /