
Lees verder
Sander Tideman studeerde internationaal economisch recht aan de Universiteit Utrecht en in Londen.
Meer over Sander TidemanEen inspirerende leiderschapsreis op weg naar maatschappelijke waardecreatie
Dat bedrijven duurzaam moeten worden, is voor velen al geen punt van discussie meer. Maar hoe maak je de omslag van een winstgedreven naar een waardengedreven organisatie?
Leiderschaps- en organisatie-expert Sander Tideman neemt in dit boek de lezer mee op weg naar een fundamentele omslag naar duurzaam denken en handelen; in de strategie en in de uitvoering.
De eerste stap is aanvaarden dat duurzaamheid geen kostenpost is maar een bron van economische waarde. De laatste, cruciale stap is zelfontwikkeling van de leider. Alleen door zelf een triple-value mindset te ontwikkelen, krijg je het denken in de haarvaten van het bedrijf.
Triple Value Leadership biedt een inspirerende leiderschapsreis met modellen, tools en best practices, waardoor je als leider kunt inschatten waar de persoonlijke krachten en uitdagingen van je team(s) op dit gebied liggen. Zo breng je het nieuwe perspectief in de hearts and minds van de organisatie.
Triple Value Leadership biedt een scherpe blik op hoe organisaties tot nu toe werkten. Het boek helpt je vervolgens om “business as usual” om te zetten in een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde systeembenadering waarvan organisaties, klanten en samenleving gelijkelijk profiteren. - Daniel J. Siegel, MD, New York Times-bestsellerauteur, Clinical Professor, UCLA School of Medicine
duurzaamheid triple value creation leiderschap triple value creatie duurzame organisatie duurzaamheidstransitie persoonlijk leiderschap six mindset model waardecreatie systeem-mindset strategie organisatieverandering verandermanagement levende systemen stakeholdermanagement purpose paradigmaverschuiving organisatiecultuur stakeholdermodel mindset maatschappij ethiek economie duurzame waardeketen transformatief leiderschap mindfulness greenwashing duurzame business sdg's strategisch management circulaire economie sustainable development goals maatschappelijke impact maatschappelijk verantwoord ondernemen innovatie corporate activism stakeholderkapitalisme systeemdenken teams bewustzijn emotionele intelligentie cirkel van duurzaamheid driehoek van groei compassie organisatiekunde langetermijnwaardecreatie betekeniseconomie milieu veerkracht langetermijndenken klimaatverandering sociale ongelijkheid bedrijfsethiek