Jos Spätjens is zijn loopbaan in de gezondheidszorg begonnen als verpleegkundige en heeft al vroeg met zichzelf afgesproken er altijd naar te streven het beter te willen doen voor de patiënt en de klant'.
Meer over Jos SpätjensElke klant is er een!
Jij als trotse ambassadeur van jouw eigen zorgbedrijf
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789031351800Samenvatting
Gelukkig zijn veel dingen ten goede veranderd in de gezondheidszorg. Toch is er iets wat kennelijk maar moeilijk blijft: de manier waarop in een zorginstelling of een verpleegafdeling medewerkers worden uitgedaagd om samen met hun klant de goede dingen voor hem te doen.
Natuurlijk zijn er veel goede voorbeelden bekend. Maar het komt nog veel te vaak voor dat medewerkers de ruimte niet (durven) nemen om er voor hun klanten het beste van te maken. En hoe veel directeuren roepen niet dat zij er moeite mee hebben dat 'hun' medewerkers niet de juiste ambassadeursrol vervullen?
Over hoe dat komt en hoe zowel leidinggevenden als medewerkers hierin verandering kunnen brengen heeft Jos Spätjens dit boekje geschreven. Het is een pleidooi voor meer zelfinitiatief bij medewerkers om er voor klanten 'voor te gaan'. Tegelijk geeft hij managers en leidinggevenden tips en adviezen hoe ze zo'n cultuur kunnen bereiken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Mijn moeder in het verzorgingshuis
2 Mijn eigen obsessie voor kwaliteit en beleving
3 Kopje koffie
4 Van grondstof tot belevenis
5 De praktijk onder de loep
6 Het belang van een gezamenlijke en te onderscheiden boodschap
7 Leren leren
8 Tussenstand
9 Deelnemen aan organisaties
10 Jij als trotse ambassadeur van jouw zorgbedrijf
11 Case: Mijn eigen bedrijf
Geraadpleegde bronnen
Reageren?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan