

Froukje Jansen is een landelijk bekende programmamaker en debatleider met een uitgerpoken maatschappelijk betrokken profiel.
Meer over de auteursDuurzaamheid van binnenuit
Hoe een nieuw bewustzijn over duurzaamheid de wereld verandert
Paperback Nederlands 2015 9789035143227Samenvatting
Wie goed om zich heen kijkt, ziet het; er is een nieuw, bruisend bewustzijn over duurzaamheid, en de intieme en intense relatie die we als mensen met de natuur hebben aan het ontwaken. Overal in de samenleving lijkt dit nieuwe bewustzijn langzaam maar zeker tot leven te komen, als een nieuwe lente.
Het gaat om het bewustzijn dat wij onlosmakelijk verbonden zijn met al het leven om ons heen. Het bewustzijn dat elk individu een unieke en creatieve bijdrage kan leveren aan de uitdagingen van deze tijd. Het bewustzijn dat elke crisis een kans voor groei en ontwikkeling is. Het bewustzijn dat het leven ongelooflijk mooi en onmetelijk waardevol is.
Deze verschuiving is van groot belang, want duurzaamheid kan niet alleen over technologische oplossingen en regelgeving gaan, maar juist en vooral ook om herstel van de relatie tussen mens en natuur, tussen de mens en zichzelf, en tussen mensen onderling. Dit zou je ook de ‘binnenkant’ van duurzaamheid kunnen noemen.
In dit boek staan de doorleefde visies en persoonlijke zoektochten van tien duurzame voorlopers die deze onderlinge verbondenheid op uiteenlopende wijze maatschappelijk vormgeven - zowel praktisch als innovatief, in ondernemingen en organisaties, boeken en onderzoek – en nieuwe vormen van leven en liefhebben.
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Annick Hedlund- de Witt
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan