Ogen doen onderzoek, 11e editie met MyLab NL toegangscode
Een inleiding in pedagogisch, psychologisch en sociologisch onderzoek
Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789043036825Samenvatting
Psychologen, (ortho)pedagogen, sociologen en andere ‘ogen’ verwerven kennis door het op systematische wijze verzamelen, verwerken en interpreteren van gegevens. Ogen doen onderzoek maakt studenten stap voor stap vertrouwd met de verschillende fasen in het proces van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Aan bod komen onder andere het formuleren van onderzoeksvragen, het ontwerpen van een onderzoeksopzet en het selecteren van een onderzoeksgroep. Daarnaast is er aandacht voor de verschillende mogelijkheden om systematisch gegevens te verzamelen, te verwerken en te analyseren.
Deze 11e editie heeft een algehele update gekregen. Het boek is beter leesbaar en toegankelijker geworden voor studenten. Op de bijbehorende MyLab is aanvullend studiemateriaal beschikbaar, zoals zelfstudietentamens met uitwerkingen en meerkeuzevragen.
Prof. dr. J.M.A.M. Janssens promoveerde in 1977 op Begeleiding van ouders van geestelijk gehandicapte kinderen en doceerde tussen 1977 en 2012 aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij werd in 1997 benoemd tot hoogleraar Opvoedings- en gezinsondersteuning en Methoden en tot directeur van het onderwijsinstituut Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde.
Trefwoorden
onderzoek sociaalwetenschappelijk onderzoek onderzoeksproces onderzoeksmethoden onderzoeksvragen onderzoeksopzet data-analyse gegevensverzameling sociologie psychologie pedagogiek methodologie onderzoeksgroep empirisch onderzoek statistiek kwantitatief onderzoek kwalitatief onderzoek wetenschappelijke methode onderwijskunde orthopedagogiek gegevensinterpretatie onderwijssociologie motivatieonderzoek prestatieonderzoek gedragswetenschappen onderzoeksdesign onderzoeksvaardigheden sociale wetenschappen steekproef
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan