Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Verandermanagement Van weten naar doen
Van weten naar doen
Van weten naar doen
Kenneth Blanchard bestsellerauteur, o.a. van 'De one-minute manager' en 'Gung Ho!' Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Kenneth Blanchard, Paul Meyer, Dick Ruhe

Van weten naar doen

Hoe je kennis ook echt in de praktijk brengt

Gebonden Nederlands 2011 9789047004561
2 beoordelingen
Verkooppositie 2600
Gebonden | NL € 20,00 E-book | NL € 14,99
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Meester-verteller Ken Blanchard snijdt in dit verhaal een van de meest wezenlijke vragen op de werkvloer aan: Hoe komt het toch dat mensen vaak weten wat ze moeten doen, maar het uiteindelijk niet uitvoeren? Daarmee blokkeren ze alle verandering. Blanchard en zijn co-auteurs leggen uit hoe dat komt en geven vervolgens heldere principes waarmee je als manager medewerkers (en jezelf!) het gat tussen weten en doen kunt laten dichten.

'Van weten naar doen' leert u dat er drie mogelijke obstakels zijn bij het omzetten van kennis in gedrag: een overdaad aan informatie, de neiging om nieuwe ideeën negatief te interpreteren, en gebrekkige follow-up. Blanchard vertelt u eenduidig en inzichtelijk hoe u deze obstakels kunt wegnemen.

Specificaties

ISBN13:9789047004561
Trefwoorden:management, bedrijfscultuur, verandering, veranderen
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:112
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:5-1-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement
Serie:Business Bibliotheek

Expertrecensies (2)

Amber Zwartbol | 20 januari 2012
Ongetwijfeld heb je je weleens afgevraagd waarom jij, je collega's, je cursisten, je medewerkers of je baas toch steeds maar blijven doen wat ze doen, ook al weten jij en alle andere dat het anders zou moeten en kunnen. In 'Van weten naar doen' van Blanchard, Meyer en Ruhe wordt een van de meest wezenlijke vragen die op de werkvloer spelen besproken.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 19 januari 2012
Ken Blanchard is geen onbekende schrijver van managementboeken. Ik heb zijn eerdere publicaties ook gelezen en ik weet dus eigenlijk wel aan wat voor boek ik begin. Ook 'Van weten naar doen' is in zijn, inmiddels bekende, losse stijl geschreven. Zijn boeken kenmerken zich door hun eenvoud, soms op het kinderlijke af, maar voornamelijk op de zeer toegankelijke boodschap.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kenneth Blanchard

Ken Blanchard is 'Chief Spiritual Officer' en voorzitter van de raad van bestuur van de Ken Blanchard Companies. Hij heeft een dozijn bestsellers op zijn naam staan zoals de internationale bestseller 'De one-minute manager' en de bestsellers 'Maak een fan van uw klant' en 'Gung Ho!'. In totaal zijn er ruim twaalf miljoen exemplaren verkocht in meer dan vijfentwintig talen. Hij is getrouwd, heeft twee kinderen en woont in San Diego, Californië.

Andere boeken door Kenneth Blanchard

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de Nederlandse editie
Voorwoord
Het probleem
De missing link
De kracht van herhaling
Reden 1: Te veel informatie
Het weinig-vakerprincipe toepassen
Reden 2: Negatief filteren
Luisteren met een positieve instelling
Het groenelichtdenken
Reden 3: Gebrek aan follow-up
Het positieve benadrukken om mensen te laten winnen
Meer structuur, ondersteuning en verantwoordelijkheid bieden
Epiloog
Dankbetuiging
Over de auteurs
Beschikbare diensten

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Van weten naar doen
    Kenneth Blanchard
    Van weten naar doen
    € 14,99
  • Traag versnellen
    Arend Ardon
    Traag versnellen
    € 25,00
  • Innoveren met labs – hoe doe je dat?
    Anja Overdiek
    Innoveren met labs – hoe doe je dat?
    € 14,95
  • Onze ijsberg smelt!
    John Kotter
    Onze ijsberg smelt!
    € 20,00
  • Wie heeft mijn kaas gepikt?
    Spencer Johnson
    Wie heeft mijn kaas gepikt?
    € 20,00
  • Engage! - Reisgids voor veranderavonturen
    Woody van Olffen
    Engage! - Reisgids voor veranderavonturen
    € 27,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van weten naar doen

        Van weten naar doen
        Kenneth Blanchard , Paul Meyer , Dick Ruhe
        /