Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Digitale verleiding
Digitale verleiding
Digitale verleiding
Maurits Kaptein Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen. Meer over Maurits Kaptein
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013 Justin van Lopik 30 october 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken. Lees het volledige artikel
Maurits Kaptein

Digitale verleiding

Hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z'n kop zetten

Paperback Nederlands 2012 9789047005452
8 beoordelingen
Verkooppositie 116043 dagen in de top 100
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 9,99
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!

Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.

Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoekers individueel te benaderen met behulp van zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper - komt deze klant voor kwaliteit? Voor een koopje? Omdat hij 'erbij wil horen'? - kan daarmee digitaal gesimuleerd worden, zodat u voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein voert de lezer mee langs alle aspecten van zijn onderzoek, van de psychologie achter verkopen en de werking van onze hersenen tot de huidige technologische mogelijkheden en de ethische vragen die het werken met beïnvloedingsprofielen oproept.

Het resultaat is een levendige en heldere inleiding voor iedereen, koper of verkoper, die wil weten hoe hij of zij op internet wordt verleid.

Specificaties

ISBN13:9789047005452
Trefwoorden:internet, e-commerce, internetmarketing, online marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:22-1-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Paul Hassels Mönning | 10 januari 2013
'Digitale verleiding' beantwoordt helder de vraag hoe online verkopen naast meer bereik ook meer impact kan hebben. Maurits Kaptein combineert hierbij wetenschappelijk onderzoek (o.a. Stanford University) met diverse praktische offline en online voorbeelden.Lees verder
De digital native neemt ons bij de hand
Hans van der Klis | 20 december 2012
Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
8 stemmen
5
1
0
1
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuurprijs 2013
Justin van Lopik 30 oktober 2013 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dit jaar 13 boeken geselecteerd die in aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs. De longlist bestond uit meer dan 50 marketingboeken.
Artikel lezen
nieuws
‘Open cookies’
Hans van der Klis 18 december 2012 ‘Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen,’ zo lezen we op het omslag van het boek Digitale verleiding. En dat gaat de wereld van online marketing op zijn kop zetten, zo betoogt de auteur in een interview met Managementboek Magazine. Maar gooit de cookiewet geen roet in het eten?
Artikel lezen
interview
Maurits Kaptein: ‘We kunnen online voorspellen wat de klant gaat doen’
Hans van der Klis 18 december 2012 De online marketing staat voor een revolutie. In plaats van dat de impact van de marketing afneemt naarmate het bereik groeit, zoals historisch gezien altijd het geval is geweest bij massamedia, zullen consumenten op internet steeds persoonlijker benaderd kunnen worden. Hoe dat in zijn werk gaat, laat wetenschapper en ondernemer Maurits Kaptein zien in zijn boek Digitale verleiding.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Maurits Kaptein

Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen. Daarnaast is hij medeoprichter van Science Rockstars. Hij is spreker op wetenschappelijke en commerciële conferenties (TEDXUtrcht, Digital marketing Live). Wired, Blink, Emerce en Bright besteedden ruim aandacht aan zijn onderzoek.

Andere boeken door Maurits Kaptein

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Waarom dit boek?
2. Steeds meer mensen bereiken
3. Eerst maar eens gevonden worden
4. Aanbevelingen - de eerste poging tot beinvloeden
5. Hoe werkt ons brein?
6. De zes wapens van psychologische beinvloeding
7. Meer is minder
8. Een voor allen of allen voor een?
9. De uitvinding van beinvloedingsprofielen
10. Beinvloedingsprofielen in de praktijk
11. De toekomst van beinvloedingsprofielen

Bronnen
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Ten Principles Behind Great Customer Experiences
    Matt Watkinson
    The Ten Principles Behind Great Customer Experiences
    € 28,59
  • Decoded
    Phil Barden
    Decoded
    € 27,62
  • Web Design with HTML, CSS, JavaScript and jQuery Set
    Jon Duckett
    Web Design with HTML, CSS, JavaScript and jQuery Set
    € 60,91
  • Hooked - How to Build Habit-Forming Products
    Nir Eyal
    Hooked - How to Build Habit-Forming Products
    € 18,30
  • Het goede leven
    Annegreet van Bergen
    Het goede leven
    € 19,99
  • Small Is The New Big
    Seth Godin
    Small Is The New Big
    € 14,30

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digitale verleiding

        Digitale verleiding
        Maurits Kaptein
        /